همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر گفت: قیمت جهانی طلا در ۸ ماه گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است و به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت طلا و ارز ادامه پیدا کند.

فارس نوشت: محمد کشتی آرای در خصوص آینده قیمت سکه، طلا و دلار اظهار داشت: قیمت جهانی طلا در حال حاضر دستخوش تغییرات قیمت جهانی نفت شده است و وضعیت اقتصادی دنیا به سمتی می‌رود، تا با تحولات شکل گرفته در کشورهای دنیا غرب از رکود اقتصادی بیرون آمده و قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کند.

وی افزود: به هر حال در 8 ماه گذشته قیمت جهانی طلا 24 درصد کاهش داشته است و این روند نزولی همچنان ادامه دارد، لذا به نظر می‌رسد نوسان و هیجانات قیمت طلا که در یک سال گذشته بوده است، به سمت آرامش بازار حرکت می‌کند.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر در خصوص آینده قیمت ارز اظهار داشت: ساماندهی نرخ ارز در کشور ما یکی از 5 برنامه اصلی دولت تدبیر و امید است و اگر این وضعیت سر و سامان پیدا کند، با توجه به اینکه قیمت سکه و طلا تابعی از قیمت جهانی طلا و قیمت ارز است، روند کاهشی قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تولید با ثبات نرخ ارز افزایش پیدا کرده و ثبات اقتصادی در کشور شکل می‌گیرد.

کشتی‌آرای گفت: کاهش قیمت طلا و ارز بر تمامی کالاها اثر مثبت می‌گذارد، به نحوی که با روند نزولی قیمت طلا و ارز در کشور در آخرین گزارش‌ها طی دو ماه گذشته قیمت مسکن 7 درصد کاهش پیدا کرده است، لذا پیش‌بینی می‌شود تا روند کاهش قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و اینها امیدی برای آینده بهتر است.

کد خبر 228010
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز