همشهری آنلاین: مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران گفت: احداث پارکینگ مازاد بر ضوابط، در همه پهنه‌های شهر، در طبقات زیر همکف (منفی) با رعایت سطح اشغال ۸۰ درصد در منفی یک و با در نظر گرفتن سایر ضوابط قانونی در صورت اخذ مجوز از مراجع قانونی مربوطه و با رعایت قانون حفظ و گسترش فضای سبز مجاز است.

پایتخت

به گزارش تهران سما، مجید پاکساز با اشاره به اهمیت ساخت پارکینگ در طرح تفصیلی جدید گفت: بر اساس طرح تفصیلی جدید احداث پارکینگ مورد نیاز برای همه ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است و هر گونه صدور پروانه، پایان کار یا گواهی عدم خلاف، منوط به تامین پارکینگ‌های مورد نیاز است.

وی با اشاره به ساختمان‌های که امکان تامین پارکینگ در محوطه ساختمان وجود ندارد، افزود : در صورت احراز و تایید عدم امکان تامین پارکینگ در ساختمان، تامین پارکینگ در پارگینگ‌های دارای اسناد حقوقی در شعاع حداکثر 250 متر از ساختمان بلامانع است.

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران تصریح کرد: همچنین احداث پارکینگ مازاد بر ضوابط، در همه پهنه‌های شهر، در طبقات زیر همکف (منفی) با رعایت سطح اشغال 80 درصد در منفی یک و با در نظر گرفتن سایر ضوابط قانونی در صورت اخذ مجوز از مراجع قانونی مربوطه و با رعایت قانون حفظ و گسترش فضای سبز مجاز است.

پاکساز در ادامه اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5، همچنین احداث پارکینگ‌های اختصاصی محلی در محدوده‌هایی از شهر که امکان تامین پارکینگ به ویژه در بافت فرسوده نیست، نیز مجاز اعلام شده است.

کد خبر 239163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز