مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از استعلام بیش از ۲میلیونی شهروندان تهرانی از سامانه طرح تفصیلی جدید شهر تهران خبر داد و گفت: در سال اول اجرای طرح تفصیلی، بیش از ۷۵درصد از اهداف مورد نظر طرح محقق شد و در روند تدقیق ۵ساله شاهد دستیابی ۹۵درصدی اهداف خواهیم بود.

شهر تهران

علیرضا جاوید با اشاره به اجرای طرح تفصیلی از ابتدای سال 91به همشهری گفت: در طول یک سال و نیم گذشته این طرح در مناطق 22گانه به اجرا درآمد و فرایند اجرای سال اول طرح تفصیلی در مجموع با گزارش‌ها و بازخوردهای نظارتی به‌طور نسبی موفق ارزیابی شد.

به گفته وی بخشی از نیازهای شهروندان در سال اول اجرا در طرح پیش‌بینی نشده بود که در پایان سال اول اجرا نقاط ضعف و قوت طرح مورد ارزیابی قرار گرفت و در قالب فرایند تدقیق و پایش طرح تفصیلی جاهایی که نیاز به بازنگری و اصلاح داشت، مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت جمع‌بندی شد و در کمیسیون ماده 5شهر تهران به تصویب رسید و در نقشه‌های طرح تفصیلی نیز اعمال شد که شهروندان هم‌اکنون به آن دسترسی دارند و در سامانه مکانیزه شهرداری تهران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

جاوید در ادامه تصریح کرد: برای سال دوم هم فرایند تدقیق طرح تفصیلی در دستور کار است تا ان‌شاءالله با سنجش بازخوردها در پایان نیمه اول و دوم سال 92برنامه‌ریزی‌های لازم برای اصلاح صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی هر سال کارآمدتر و با جلب رضایت بیشتر شهروندان به سمت افق 1404به پیش می‌رود، گفت: تاکنون بیش از 2میلیون استعلام طرح تفصیلی از طریق سایت شهرداری از سوی شهروندان صورت گرفته که این آمار بسیار کم نظیر است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین با اشاره به دستیابی 75درصدی اهداف طرح تفصیلی جدید شهر تهران در سال اول اجرا گفت: هر ساله با تدقیق طرح تفصیلی جدید شهر تهران، میزان دستیابی به اهداف اولیه این طرح بیشتر می‌شود. کمااینکه در پایان سال اول با ایجاد روند تدقیق توانستیم به بیش از 10درصد از اهداف طرح دست یابیم و هم‌اکنون می‌توانیم بگوییم که با گذشت یک سال و نیم از اجرای طرح بیش از 85درصد از اهداف طرح را محقق کرده‌ایم.

جاوید همچنین گفت: در پایان سال‌جاری نیز با شکل‌گیری روند تدقیق و بازنگری در طرح براساس بازخوردها، دست‌کم تا 5درصد از اهداف را می‌توان محقق کرد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم طی روند 5ساله به تحقق بیش از 95درصد از اهداف طرح تفصیلی جدید شهر تهران دست یابیم و رضایتمندی بیشتر شهروندان را به‌دست آوریم. جاوید در پایان اظهار داشت: با اجرای کامل طرح تفصیلی امیدواریم این پیوند بین شهروندان و مسئولان شهر تهران که به منظور ساماندهی ساخت‌وساز و همچنین ایجاد ضوابط دقیق شهرسازی که برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری‌های کشور رخ داده است، تقویت بیشتری یابد و تعامل بیشتری میان شهروندان و شهرداری صورت گیرد.

کد خبر 230880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز