معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در سال اول اجرای طرح تفصیلی، بازنگری و اصلاحاتی در این طرح به‌منظور کارآمدتر شدن آن در حال انجام است که این تدقیق‌ها اوایل سال آینده در سایت شهرداری تهران قرار می‌گیرد تا همه شهروندان به آن دسترسی داشته باشند.

tehran

علیرضا جاوید با اشاره به اقدامات انجام شده در سال اول اجرای طرح تفصیلی جدید تهران گفت: بنابر ابلاغ طرح تفصیلی، سال اول اجرای این طرح، سال بازنگری، پایش و تدقیق طرح درنظر گرفته شده بود که فرایندی هشت مرحله‌ای برای این کار تعریف شد. وی افزود: در فاز اول، جلساتی در قالب حمایت از طرح در مناطق 22گانه تشکیل و نقاط قوت و ضعف آن در هر منطقه بررسی شد.

جاوید خاطرنشان کرد: در فاز دوم، جلسات کارشناسی تدقیق طرح از مهرماه تا پایان آذرماه در مناطق 22گانه برگزار و بررسی‌ها و بازدیدهای مربوط به آن انجام و در فاز سوم نیز کمیته فنی تدقیق طرح تفصیلی با حضورمشاور طرح، در دی‌ماه برگزار شد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد:

بهمن‌ماه سال‌جاری نیز در فاز چهارم، جلسات شورای هماهنگی تدقیق نقشه‌های طرح تفصیلی آغاز شد که در این مرحله، جمع‌بندی مراحل اولیه انجام می‌شود و تدقیق پهنه‌بندی‌ها و سایر موضوعات مربوط به طرح تفصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد که بعد از این مرحله به کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج ارجاع خواهد شد تا نتایج آن به‌عنوان مرحله ششم در اسفندماه ارائه شود. جاوید خاطرنشان کرد:

در مرحله هفتم از این تدقیق، مصوبات کمیسیون ماده پنج در 406شیت نقشه طرح تفصیلی منعکس شده و به امضای اعضای کمیسیون ماده پنج می‌رسد. معاون شهردار تهران با بیان اینکه سال آینده این اصلاحات در سایت شهرداری اعمال خواهد شد، گفت: در ششمین مرحله، اوایل سال آینده همه نقشه‌های تدقیق شده، بازنگری شده و اصلاح شده که به امضای اعضای کمیسیون ماده پنج رسیده است، در سایت شهرداری تهران قرار می‌گیرد تا به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی شود و همه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

کد خبر 203259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز