مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه حقوق مکتسبه از مزایای طرح تفصیلی است گفت:

با توجه به این بند از طرح تفصیلی هیچ جای نگرانی برای شهروندانی که به‌دلیل اجرای طرح ملکشان تغییر پهنه بندی یافته است وجود ندارد و حقوق مکتسبه آنان حفظ می‌شود. علیرضا جاوید با اشاره به ضوابط طرح تفصیلی درخصوص تغییر پهنه بندی و به‌ویژه تغییرکاربری‌های پس از اجرای طرح گفت: حفظ حقوق مکتسبه یکی از مزایای طرح تفصیلی جدید است و در این طرح معتبر شناخته شده و با توجه به آن هیچ حقی از شهروندانی که پیش از اجرای طرح امتیازی دریافت کرده‌اند تضییع نمی‌شود.

وی افزود: این موضوع که در فصل 16سند ضوابط و مقررات طرح تفصیلی قید شده است مانع از آن خواهد شد که شهروندان برای دریافت حق خود در این زمینه به مراجع قضایی و سایر ارگان‌ها مراجعه کنند. معاون شهرسازی شهردار تهران خاطرنشان کرد: حقوق مکتسبه املاکی که پهنه‌بندی آنها نسبت به گذشته متفاوت است به‌طور حتم لحاظ می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: براساس این بند، شهروندانی که گواهی عدم‌خلاف و پایان کار معتبر دارند در حد حقوق مکتسبه‌خود هر زمانی که به شهرداری مراجعه کنند در همان پلاک و یا ملک دیگری که متعلق به‌خودشان است امکان استفاده از امتیازی را که در گذشته از آن برخوردار بوده‌اند را دریافت می‌کنند. جاوید همچنین تصریح کرد: شیوه راهبردی - ساختاری بودن طرح تفصیلی که از مزایای آن است موجب شده تا طرح مبتنی بر واقعیت‌های موجود شود که به نفع شهر باشد.

کد خبر 180466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز