همشهری آنلاین: برای نخستین بار در کشور سایت مجازی زیارت مزار شهدای استان البرز امروز با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد و از این پس امکان زیارت مزار شهدا در هر مکانی که دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد در استان البرز فراهم است.

شهدا

به گزارش مهر، بنیاد شهید امور ایثاگران استان البرز پیش از ظهر دوشنبه در حضور اصحاب رسانه استان از سایت زیارت مجازی قبور شهدا در گلزارهای شهدای استان رونمایی کرد.

مهمترین هدف ایجاد این سایت مجازی دسترسی آسان و بدون دغدغه خانواده های شهدا به خصوص پدران و مادران شهیدان که گاهی به دلیل کهولت سن قادر به زیارت مزار شهیدشان نیستند و امکان زیارت برای برخی از خانواده ها که ممکن است از استان نقل مکان کرده باشند، بیان شده است.

استان البرز خاستگاه چهار هزار و 200 شهید دوران دفاع مقدس است که دو هزار 983 تن از آنها در 158 گلزار شهدای استان دفن هستند و تمامی اطلاعات آنها در این سایت قرار داده شده است.

نام، نام خانوادگی، سال شهادت، محل شهادت، محل دفن، سمت شهید در جبهه، وصیت نامه، زندگی نامه، خاطرات شهید و ... از جمله اطلاعاتی است که در هر صفحه مربوط به هر شهید درج شده است.

در این سایت مجازی امکان جستجو نام و نام خانوادگی هر شهید و یافتن نام او در لیست شهدای استان البرز وجود دارد و این امکان برای کابران فراهم شده است که تنها با وارد کردن نام و یا نام خانوادگی شهید مورد نظر اطلاعات مربوطه را در صفحه ارائه شده پیدا کنند.

همچنین همه علاقمندانی که به این سایت مراجعه می کنند در صورت در اختیار داشتن خاطراتی از یک شهید می توانند آن را در صفحه مربوط به شهید درج کنند، خاطره ارسال شده توسط کاربران در بنیاد شهید و امور ایثارگران پالایش و پس از بررسی در لیست خاطرات آن شهید بزرگوار قرار خواهد گرفت.

امکان دیگر تعبیه شده در این سایت که پیش بینی می شود بیشتر مورد توجه جوانان قرار گیرد تقویم لاله ها نامیده شده است، به طوری که کاربر مراجعه کننده به این سایت در قسمت تقویم لاله ها با وارد کردن تاریخ تولد خود در قسمت تاریخ شهادت با لیست شهدایی مواجه می شود که در آن تاریخ به شهادت رسیده اند.

همچنین از طریق امکانات این سایت می توانند اسامی و عکس شهدای استان که تاریخ شهادتشان مطابق با تقویم روز است را مشاهده کرد.

استان البرز چهار هزار و 200 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد دو هزار 983 نفر در 158 گلزار شهدا شهرستان های مختلف استان دفن هستند.

15 هزار ایثاگر، 16 خانواده دو شهید و 10 خانواده سه شهید نیز در استان البرز حضور دارند.

با رونمایی از سایت زیارت مجازی گلزار شهدا به نشانی http://www.shohadayealborz.ir/default.aspx از امروز امکان استفاده از این سایت برای تمامی علاقمندان فراهم شده است.

کد خبر 238517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز