همشهری آنلاین: «محمد جواد ظریف » وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان نشست سه جانبه خود با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا و «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هنوز معلوم نیست امشب بر روی متن بیانه مشترک به نتیجه برسیم اما پیشرفت تاکنون بد نبوده است.

ایرنا نوشت: مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات فردا هم ادامه خواهد یافت یا نه؟ افزود: بعید می‌دانم مذاکرات فردا ادامه یابد، امشب پایان می‌یابد و اگر نیاز باشد باید جلسه دیگری تشکیل شود.

نشست دو ساعته ظریف، کری و اشتون در روز شنبه برای استراحت بطور موقت پایان یافت و قرار است طرفین مذاکرات خود را از سرگیرند.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه کار در حال ادامه است، اظهار داشت: مسائل مختلفی در پیش داریم و همان گونه که پیش از این نیز اعلام کردیم، به مرحله تدوین متن رسیده‌ایم.

ظریف تاکید کرد: در مرحله تدوین متن باید در خصوص مسائل جزیی کار کنیم؛ روی برخی از موضوعات به توافق رسیده‌ایم و در برخی از موضوعات دیگر تفاوت‌هایی وجود دارد.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: بویژه در میان 1+5 همان طور که در رسانه‌ها مطرح شده است، تفاوت دیدگاه وجود دارد.

رییس هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 در پاسخ به این پرسش، آیا ممکن است امشب بر روی متن بیانیه به نتیجه نرسید؟ گفت: بله ممکن است به نتیجه نرسیم چون داریم روی متن کار می‌کنیم. در 1+5 دیدگاه‌ها متقاوت است و ما هم نیاز داریم تا ‌های ما رفع شود و باید بر روی اینها کار کنیم.

کد خبر 238222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز