همشهری آنلاین: ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس دقایقی قبل در توییتر رسمی خود عکسی را از دیدار خود با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، ˈگیدو وسترولهˈ وزیر خارجه آلمان و ˈخانم کاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر کرد.

جلسه وزیران خارجه ایران، انگلیس و آلمان با کاترین اشتون

به گزارش ایرنا، هیگ در ذیل این عکس نوشته است: با وزیرخارجه ایران، ظریف، وزیر خارجه آلمان، وستروله، و خانم اشتون در ژنو.

وزیر خارجه انگلیس صبح روز شنبه در توییت دیگری نوشت: پیشرفت خوب در مذاکرات هسته ای ایران ادامه دارد اما هنوز مسائل مهمی باید حل شود.

وی افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا شتاب کنونی مذاکرات را حفظ کنیم.

ویلیام هیگ عصر دیروز برای شرکت در مذاکرات هسته ای به ژنو رفت تا به همتایان خود از دیگر کشورهای گروه 1+5 بپیوندد.

منایع خبری از مذاکرات فشرده دو جانبه و چند جانبه در ژنو خبر می دهند. همچنین گفته می شود که امروز جلسه گروه 1+5 و ایران در سطح وزیران خارجه در ژنو برگزار خواهد شد.

ایرنا در گزارش دیگری به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در ژنو گفته است : قدرت های بزرگ باید از فرصت فراهم شده در مذاکرات ژنو درمورد پرونده هسته ای ایران بهره ببرند.

هیگ به خبرنگاران گفت: مذاکرات پیشرفت چشمگیری داشته است و این روند ادامه خواهد یافت. هم اکنون درحال حل و فصل مسائل مهم هستیم و آشکار است که این کار هنوز پایان نیافته است. باید امروز زمان و توجه زیادی را صرف این امر کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: همه وزرای حاضر در نشست ژنو می دانند فرصتی در حال شکل گیری درمذاکرات است و ما باید برای استفاده از آن و دستیابی به توافقی که دنیا درمدت طولانی نتوانسته است آن را محقق کند، هر کاری انجام دهیم.

کد خبر 238171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز