شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاه عالی شهر هامبورگ روز جمعه بعد از اعلام پایان تحقیقات،با صدور حکمی، ۳ بازرگان ایرانی و یک تاجر آلمانی را که به نقض تحریم های غرب علیه ایران متهم هستند، به زندان محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان (د.پ.آ)،در حکم صادره از سوی دادگاه هامبورگ درمورد این افراد، آمده است: برای دادگاه ثابت شده که این متهمان درطول سال های 2010 تا 2011 در مجموع 92 سوپاپ ویژه قابل استفاده در تاسیسات هسته ای را از کشور آلمان به کمک چند شرکت تجاری از مسیر کشورهای ثالت به ایران ارسال کرده‌اند.

براساس این گزارش، غلامعلی کیان زاد، 71 ساله که براساس محتویان پرونده، نقش اصلی را در ارسال این محموله ها به ایران، داشته است، به 4 سال زندان و ˈحمید کیان زادˈ پسر 26 ساله وی به تحمل 2 سال و 9 ماه زندان محکوم شده‌اند.

این دادگاه همچنین رودولف .م تاجر آلمانی 79 ساله را به اتهام مشارکت در ارسال سوپاپ‌های قابل استفاده در تاسیسات هسته‌ای ایران به 3 سال زندان محکوم کرده است.

در حکم صادره از سوی دادگاه عالی هامبورگ برای حسین . ت متهم چهارم این پرونده نیز 18 ماه حبس تعلیقی صادر شده است.

براساس این احکام، متهمان قوانین کنترل صادراتی را نقض کرده‌اند و با انجام معاملات اقتصادی خود رابطه سیاست خارجی آلمان را به مخاطره انداخته‌اند.

براساس اعلام دادگاه آلمانی، درآمد حاصل از این معامله اقتصادی که بالغ بر 356 هزار یورو اعلام شده از سوی دادگاه توقیف شده است.

کد خبر 238169
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز