نخستین اجلاس مقدماتی تاسیس بازار منطقه‌ای برق کشورهای عضو اکو در تهران پایان یافت.

به گزارش همشهری، در این نشست، محمد حسین عسگری، رئیس اداره عملیات بورس انرژی، آمادگی کامل بورس انرژی ایران را برای انجام مبادلات منطقه‌ای برق اعلام کرد. او افزود: با توجه به تاسیس بورس انرژی در کشور و تجربه موفق معاملات برق، بورس انرژی ایران می‌تواند محور انجام معاملات برق و سایر حامل‌های انرژی در سطح کشورهای عضو اکو باشد.

او پیشنهاد داد با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران و وجود زیرساخت‌های مناسب تولید و انتقال برق در کشور، بورس انرژی ایران، مبنا و محور معاملات برق در منطقه قرار گیرد. میرفتاح فتاح قره‌باغ مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز افزود:

از طرف وزارت نیرو و توانیر اعلام می‌کنیم که آماده‌ایم اقدامات لازم برای هماهنگی برای ایجاد یک بازار برق بین کشورهای عضو اکو برای تسهیل مبادلات برق بین کشورهای عضو و کشورهای همسایه دیگر و همچنین کشورهای ثالث را انجام دهیم. او گفت: با تشکیل بورس انرژی در سال 2013میلادی امکان مبادله و خرید و فروش برق برای دوره‌های زمانی مختلف آینده و همچنین استفاده از ابزارهای مالی برای پوشش ریسک برای تولیدکننده و مصرف‌کننده فراهم شده است. بورس انرژی در ایران در حال گسترش بوده و در آینده‌ای نزدیک سهم قابل توجهی از معاملات برق از طریق بورس انرژی انجام خواهد شد. او بورس انرژی را بستری مناسب برای انجام معاملات برق و صادرات برق دانست.

کد خبر 238033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز