همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» ویژه برنامه عزاداری در ایام محرم و صفر در ۲۹۸۰ بقعه متبرکه و امامزاده کشور خبر داد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام احمد شرفخانی با بیان اینکه تبیین ابعاد کتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه درخصوص اهداف والای نهضت حسینی ، همواره رکن اصلی برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف بوده است ، اظهار کرد : از دیرباز ، به منظور اجرای نیات واقفین در زمینه عزاداری حضرت ابا عبدا... الحسین (ع)، مراسم سوگواری در حسینه‌ها، تکایا، موقوفات و بقاع متبرکه برگزار می گردید اما برنامه نظام مندی در این خصوص وجود نداشته و بصورت سلیقه ای هر موقوفه و بقعه ، مراسم خود را اجرا می نمود.

شرفخانی افزود: لذا سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری « مدظله العالی » مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و بمنظور جهت دهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات موقوفات مرتبط، برنامه های متنوع و پرباری را به اجرا درآورده است.

وی ادامه داد: سوگواره «بصیرت عاشورایی» نیز در همین راستا و با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و نیز به منظور اجرای هر چه بهتر وصحیح تر نیات واقفین خیراندیش ، برای سومین سال پیاپی در آستان مقدس 2980 امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اهداف این طرح افزود: این طرح با هدف اجرای نیات واقفین خیراندیش با استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت هر چه مطلوب تر برگزار شدن مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع)، تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین عموم مردم، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت خرافات و انحرافات، اجرای ویژه برنامه های مذهبی متناسب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : بمنظور بهره گیری از روش های تبلیغی نوین و استفاده از تکنولوژی و ابزار جدید‌، جهت ارتقاء سطح دینی و معرفتی زائرین و مجاورین امامزادگان شاخص و انس هر چه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی کودکان با روحانیت و پاسخگویی به سوالات، شبهات و مسائل شرعی، در قالب این طرح، خیمه‌های معرفت در صحن 1200 امامزاده کشور برپا خواهد شد.

وی گفت: بمنظور مشارکت در برگزاری مراسم های عزاداری و ترویج و تبلیغ فرهنگ غنی عاشورا بیش از 2 هزار مبلغ و روحانی از حوزه علمیه قم و بیش از 2500 روحانی از حوزه های علمیه استان ها و شهرستان‌های دیگر به سراسر کشور بویژه مناطق محروم در قالب این طرح اعزام خواهند شد.

کد خبر 237764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز