پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دفاع کره جنوبی پنجشنبه 7 ژوئن از پرتاب چند فروند موشک کوتاه برد توسط کره شمالی خبر داد.

به گزارش آسوشیتد پرس، گفته می‌شود این موشک‌ها در چارچوب یک آزمایش نظامی از سواحل غربی این کشور به فضا پرتاب شده‌اند. [سابقه خبر]

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، گفت: اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد کره شمالی چندین موشک از سواحل غربی خود پرتاب کرده است.او افزود: ما تلاش داریم اطلاعاتی از تعداد موشک‌های پرتاب شده و نوع آن‌ها به دست آوریم.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از دو مقام اطلاعاتی این کشور خبر داد کره شمالی دست کم یک موشک را مورد آزمایش قرار داده است. این خبرگزاری به نقل از یکی دیگر از منابع اطلاعاتی این کشور افزود:کره شمالی دو موشک یکی را صبح و دیگری را غروب پرتاب کرده است.

گوردون جاندرو سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بلافاصله از آزمایشات موشکی کره شمالی انتقاد کرد و اقدام به شلیک موشک از سوی کره شمالی را غیر سازنده خواند.

جاندور که به همراه ریس جمهوری آمریکا برای شرکت در اجلاس گروه 8 در آلمان به سر می‌برد در اظهاراتی مداخله جویانه افزود:ما(آمریکا) و متحدانمان بر این باور هستیم که کره شمالی باید از آزمایشات موشکی خودداری کند.

او افزود:کره شمالی باید توجه خود را به غیر اتمی کردن شبه جزیره کره معطوف کند و به تعهدات خود مندرج در عهدنامه 13 فوریه جامه عمل بپوشاند.

براساس عهدنامه 13 فوریه سال جاری کره شمالی پذیرفته بود در قبال تعطیلی اصلی ترین راکتور هسته‌ای این کشور در یانگ بیان،  مشوق‌های اقتصادی و دیپلماتیک دریافت کند. [سابقه خبر]

کد خبر 23776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز