پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو قطار روز پنجشنبه 17 مه برای اولین بار و پس از گذشت بیش از پنج دهه از مرز دو کره گذر کردند.

به گزارش بی سی سی، این دو قطار که یکی از کره شمالی به سمت جنوب و دیگری از کره جنوبی به سمت شمال حرکت می‌کند، حامل 150 مسافر هستند.

این قطار‌ها از منطقه مرزی میان دو کره که به شدت از نظر نظامی محافظت می‌شود، عبور کرده‌اند.

گذر این دو قطار از مناطق مرزی به طور کاملا سمبلیک و به نشانه اشتیاق دو کشور برای پایان دادن به منازعات میان یکدیگر تعبیر شده است.

از زمان جنگ دو کره(در سال‌های 1950-1953) ارتباطات ریلی میان دو کشور به طور کامل قطع شده بود و عبور دو قطار از خط ریلی که به تازگی بازسازی شده نشانه‌ای امیدبخش از روابط بهتر میان دو کره در آینده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داده است: لی جائه جونگ وزیر اتحاد دوکره به هنگام سوار شدن برقطار در ایستگاهی در کره جنوبی که در 10 کیلومتری منطقه حائل مرزی، قرار دارد، گفت: این تنها یک اقدام آزمایشی نیست، این اقدام به معنای مرتبط کردن مردم دو کشور است که از نظر نژادی با یکدیگر ارتباط دارند ورابطه‌شان طی دهه‌های اخیر دچار خدشه وآسیب‌های جبران‌ناپذیری شده‌است.

این قطار قرار است محدوده 25 کیلومتری که به سرزمین بی طرف میان دو کره موسوم است را طی کند. پیشتر قرار بود این قطار در سال 2003 و پس از بازسازی خط ریلی میان کره شمالی و جنوبی به راه افتد که این امر با تاخیری 4 ساله در سال 2007 انجام گرفت.

کد خبر 22259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز