همشهری آنلاین: رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) امروز از گروه پدافند هوایی شهید صالحی کرمان بازدید کرد و در جمع پرسنل کادر و وظیفه این یگان طی سخنانی اد و خاطره تمام کسانی که در راه سرافرازی جمهوری اسلامی ایران از جان و مال خود گذشتند و به ویژه شهدای سیزدهم آبان را گرامیداشت.

انصاری

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتن الانبیاء (ص) حجت الاسلام والمسلمین انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت بینش انسانها در نظام هستی گفت: دید و نگاه بعضی از انسانها به دنیا فقط از زاویه مادی است و برای بدست آوردن مال دنیا ازتمام خصلتهای زیبای انسانی می گذرند و در آیات مختلف قرآن هم به این دسته از انسانها بارها اشاره شده است.

وی ادامه داد: گروه دیگر افرادی هستند که دنیا را به خاطر مادیات نمی خواهند بلکه دیدشان و نگاهشان آسمانی است و برای رسیدن به کمالات و خصلتهای زیبای انسانی حتی از خیلی لذتهای مباح هم می‌گذرند.

قرآن شریف در آیات مختلفی سر منشا این گونه نگرش را بیان نموده است: "الله ولی الذین امنوا یخرجهم من الظلمات الی النور"خداوند ولی کسانی است که ایمان آورده اند و از لذتهای مادی دوری کردند که ثمره آن خارج شدن از ظلمت و تاریکی و ورود به هدایت و سعادت می باشد."والذین کفرو ا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات" اما افرادی هم هستند که کفر ورزیدند و به خاطر اینکه به لذتهای دنیا برسند طاغوت را ولی خود قرار دادندکه نتیجه آن خارج شدن از نور، هدایت و عزت و وارد شدن به ظلمت، تاریکی و ذلت است.

حجت الاسلام انصاری ضمن تاکید بر اهمیت مبارزه باطاغوت بیان داشت: امروز مظهر تمام طاغوتها آمریکا است اگر مرگ بر آمریکا می گوییم چون آمریکا نمونه بارز طاغوت است و همواره دنبال مادیات و چپاول سرمایه های ملت هاست. آمریکا می‌خواهد ولی وحاکم بر ملتها باشد. این نگرش در قرآن کریم نگرشی باطل وبینشی فاسد و خویی استکباری است ملت ما هم با این نگرش مخالف بوده وبا ان مبارزه می‌کنند و الگوی ما در مبارزه با طاغوتها اهل بیت علیهم السلام هستند و امام حسین (ع) است کسی که در این راه از جان و مال خود گذشت.

کد خبر 237567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز