محمد باریکانی: آخرین مدیر بازمانده از دولت دهم صبح دیروز از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور کنار گذاشته شد تا به جای او یک دیپلمات تمام‌عیار سکان گردشگری کشور را برعهده بگیرد.

منوچهر جهانیان تنها معاون سازمان میراث فرهنگی در دولت دهم بود که از تغییرات مدیریتی و تعویض روسای آن سازمان در امان مانده بود تا با بیش از 2 سال حضور در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی لقب طولانی‌ترین مدیریت دولت دهم در این سازمان را به‌خود اختصاص دهد و حالا که دولت جدید تدبیر و امید به پایان برنامه‌های 100 روزه خود نزدیک می‌شود جهانیان از سمت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کنار گذاشته شد.

آیا محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور برای انتخاب مرتضی رحمانی موحد و برکناری منوچهر جهانیان در دولت یا سازمان تحت مدیریت خود با فشار اعضای دولت و حتی معاونان خود در سازمان میراث فرهنگی مواجه بوده است؟ آنطور که برخی اعضای انجمن‌های صنعت گردشگری کشور به نگارنده گفته‌اند محمدعلی نجفی در کنار گذاشتن معاون گردشگری این سازمان با فشار مواجه بوده و به همین‌خاطر است که او را در سمت مشاور خود در امور گردشگری نگه‌داشته است تا تجربیات او را به معاون جدید خود که هیچ تجربه‌ای در صنعت گردشگری ندارد منتقل کند. گزینه جدید محمدعلی نجفی برای معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور یک دیپلمات تمام‌عیار است که صبح دیروز منصوب شد.

مرتضی رحمانی موحد معاون جدید گردشگری کشور یک دیپلمات 54ساله و کارشناس ارشد حقوق‌بین‌الملل است. او سال‌های گذشته را به‌عنوان کارشناس سیاسی اروپای غربی در وزارت خارجه، دبیراول سفارت ایران در آلمان، سفیر ایران در نیوزیلند و معاون آسیا-اقیانوسیه وزارت خارجه فعالیت کرده بود و اکنون در جایگاهی نشسته که بسیار متفاوت از تجربه کاری‌اش است. وی قرار است برنامه جدید گردشگری ایران را تدوین کند تا جایگزین برنامه‌هایی شود که رئیس سازمان میراث فرهنگی آنها را ضعیف و ناکارآمد خوانده است. درنگاه دیگر انتصاب مرتضی رحمانی موحد از کارکنان وزارت خارجه به معاونت گردشگری کشور را می‌توان نشانه‌ای بر ورود جدی وزارت خارجه به گردشگری دانست. با این انتصاب وزارت خارجه سهم خود را از سازمان میراث فرهنگی گرفت تا ورود گردشگر به ایران تسهیل شود که اگر چنین نبود کارکنان ارشد وزارت خارجه و حسن قشقاوی، معاون حقوقی و امور مجلس کنونی این وزارتخانه در ردیف نخست معارفه دوست و همکار خود در سازمان میراث فرهنگی حضور نمی‌یافتند.

 

کد خبر 237523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز