همشهری آنلاین: اپل و سامسونگ در بازار آمریکا گوی سبقت را از دیگر شرکت‌های تولید کننده اسمارت‌فون ربوده‌اند، با این‌همه نوکیای احیا شده پس از مدت‌های طولانی توانسته رتبه چهارم محبوب‌ترین گوشی بازار را از آن خود کند.

نوکیا

براساس گزارش Cnet، شاید رتبه چهارم برای شرکتی به بزرگی نوکیا رتبه پرافتخاری نباشد،‌اما با توجه به موقعیت این شرکت در اوایل سال جاری، دستیابی به این رتبه در بازار بزرگ آمریکا پیشرفت قابل توجهی به شمار می‌رود.

این آمار بر اساس اطلاعات موسسه کانترپوینت مارکت مانیتور که میزان فروش اسمارت‌فون‌ها در آمریکا را تحت نظر دارد اعلام شده‌است. نوکیا در چهار ماه سوم سال 2012 به مرز انقراض رسیده بود و تنها 0.7 درصد از بازار را در دست داشت،‌اما یک سال بعد و در چهار ماه مشابه که در 30 سپتامبر به پایان خواهد رسید، سهم نوکیا از بازار آمریکا به 4.1 درصد رسید.

نوکیا

براساس آمار این موسسه نوکیا پس از اپل، سامسونگ و LG رتبه چهارم محبوب‌ترین گوشی‌های بازار آمریکا را به دست آورده و پس از آن نیز موتورولا، قرار گرفته و شرکت HTC، بلک‌بری و پنتک از کمترین میزان محبوبیت برخوردارند.

عرضه سری موفق اسمارت‌فون‌های لومیا و ارتقای مداوم سیستم عامل ویندوز موبایل از عوامل بهبود وضعیت نوکیا در بازار به شمار می‌روند. با این‌همه رسیدن به پای آی‌فون‌های اپل و گلکسی‌های سامسونگ برای لومیاهای نوکیا هنوز بسیار دشوار است.

با این‌همه این موفقیت نوکیا از زوایای دیگر در خطر قرار دارند، زیرا آمار جهانی نشان می‌دهند تولید‌کنندگانی مانند هوآوی و لنوو رشد بسیار سریعی دارند و نوکیا اگر بخواهد به دوران طلایی جهانی خود بازگردد،‌ رقابت و نبرد دشواری را در پیش رو خواهد داشت.

کد خبر 237416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز