همشهری آنلاین: نور محمد دُرپور، نوازنده و خواننده نامدار موسیقی عرفانی ناحیه تربت جام که از شهرت جهانی برخوردار است، به دلیل سکته قلبی و مغزی در بیمارستان قائم مشهد بستری شده است در حالی که بیمارستان به دلیل کمبود تخت خواستار ترخیص او شده است.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاروق دُرپور، فرزند نورمحمد دُرپور، درباره وضعیت جسمی پدرش و اتفاقاتی که موجب وخامت حال وی شد، گفت: چند روز پیش استاد دچار ناراحتی در ناحیه قلب خود شد که با معاینات پزشکان مشخص شد ایشان دچار سکته قلبی شده‌اند، به همین دلیل به دستور پزشکان تربت جام ایشان را برای انجام عمل آنژیوگرافی به بیمارستان قائم مشهد منتقل کردند.

وی با توضیح این مطلب که پس از بستری استاد در بیمارستان قائم، مسئولان بیمارستان از حضور همراهان ایشان در آنجا ممانعت به عمل آوردند، افزود: به دنبال انجام عمل آنژیوگرافی به ما اطلاع دادند که دو رگ قلبی وی دچار گرفتگی است و نیاز به انجام عمل قلبی دارند که سرانجام با شور پزشکان این نتیجه حاصل شد که با انجام عمل بالون زدن گرفتگی رگ‌های قلبی ایشان مرتفع شود.

فاروق دُرپور تاکید کرد: پس از آنکه خانواده دُرپور وسایل لازم برای انجام این عمل را تهیه کرد و در اختیار بیمارستان گذاشت، پزشکان اقدام به انجام عمل کردند و به خانواده اطلاع دادند که وضع ایشان بهبود یافته و عمل موفق بوده است، اما همچنان اجازه حضور پیش وی را به ما ندادند.

او گفت : به همین دلیل ما به ناچار با اطمینانی که پزشکان به ما دادند از مشهد به تربت جام برگشتیم در حالی که استاد در بیمارستان همچنان بستری بود و این وضع تا ساعت هشت شب همچنان برقرار بود، اما در ساعت 10 شب از بیمارستان به ما اطلاع دادند که باید مجدداً به بیمارستان مراجعه کنیم، که با پی گیری‌های ما مشخص شد استاد در این مدت در بیمارستان دچار عارضه سکته مغزی شده‌اند.

فاورق دُرپور افزود : به این ترتیب استاد نور محمد دُرپور به دنبال سکته مغزی به مدت یک روز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد، اما بلافاصله پس از گذشت یک روز بیمارستان خواستار آن شد که به دلیل کمبود تخت استاد نور محمد دُرپور را از بیمارستان ترخیص کنیم.

فرزند استاد نور محمد دُرپور توضیح داد: این درخواست بیمارستان پس از آن صحبت‌های متعدد خانواده و دوستان استاد با مسئولان بیمارستان، به انتقال استاد به یک اطاق شش تخته در بخش عادی تقلیل یافت درحالی که به دلیل عارضه سکته مغزی پیش آمده در بیمارستان، باید وی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شد.

فاروق دُرپور افزود : با وجود تمام این مسایل، در حالی که اکنون توانایی حرکتی سمت چپ بدن و قدرت تکلم استاد نور محمد دُرپور از بین رفته است و وضع وی به هیچ عنوان رضایت بخش نیست، بار دیگر از شب گذشته مسئولان بیمارستان اعلام کرده‌اند که باید استاد را از بیمارستان ترخیص کنیم و حاضر به پذیرش استاد حتی در بخش عمومی نیز نیستند، آن هم در حالی که سکته مغزی استاد در شرایطی رخ داد که وی در بیمارستان برای درمان قلبش بستری بوده است.

فرزند نورمحمد دُرپور در پایان خواستار رسیدگی مسئولان به وضع سلامتی این استاد موسیقی نواحی ایران شد و گفت : در این مدت تنها فردی که از جامعه موسیقی کشور پی گیر وضع سلامت و درمان استاد بوده است، جناب آقای درویشی بوده‌اند در حالی که وضعیت وی به گونه‌ای است که اقدام سریع مسئولان هنری و موسیقی کشور برای درمان و بهبود وضع ایشان لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد: تنها تقاضای خانواده استاد نورمحمد دُرپور به عنوان یکی از مفاخر موسیقی ایرانی این است که ترتیبی اتخاذ شود تا بیمارستان نسبت به رسیدگی به وضع ایشان تا بهبود شرایط وی مسئولیت احساس کند و از ترخیص و عدم رسیدگی به شرایط وی به ادعای کمبود تخت بیمارستانی خودداری کند.

کد خبر 237243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز