گروه اقتصادی: تردید وزیر نفت ایران نسبت به ادامه اجرای طرح صادرات گاز به پاکستان، نگرانی و اعتراض مقامات اسلام‌آباد را در پی داشته است.

نفت و گاز

به گزارش همشهری، وزیر انرژی پاکستان دیروز ضمن نگرانی از اظهارات وزیر نفت ایران اعلام کرد که ایران نمی‌تواند به‌طور یکجانبه از این خط لوله کنار بکشد. شهید خاقان عباسی با تکذیب فشارهای خارجی بر این کشور برای رها کردن این پروژه مدعی شد: تأمین سرمایه و تحریم‌های اقتصادی ایران موانع اصلی پیشرفت این پروژه هستند.

هفته پیش بیژن نامدار زنگنه گفته بود که امیدی به اجرایی شدن خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان ندارد. این اظهارات درحالی مقامات پاکستان را نگران کرده که مراحل اجرای طرح انتقال گاز ایران به پاکستان در ایران تقریبا به اتمام رسیده اما طرف پاکستانی در ساخت خط لوله بسیار عقب است.

گفته می‌شود که فشارهای خارجی دلیل اصلی عدم‌ساخت لوله در خاک پاکستان است اما به‌گفته برخی منابع بی‌تفاوتی مقامات پاکستان در این تأخیر بی‌تأثیر نبوده است. مقامات پاکستان تحریم‌های ایران را مانع اصلی اجرای این طرح اعلام کرده‌اند. وزیر انرژی پاکستان گفته است: براساس توافق دوجانبه درصورتی‌که مسئله تأمین مالی به‌علت تحریم‌ها حل نشود، پاکستان مسئولیتی برای پرداخت جریمه به ایران ندارد.

کد خبر 237156
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز