همشری آنلاین: محمدحسین عادلی با اختلاف یک رای در مقابل کاندیدای لیبی به عنوان دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز انتخاب و معرفی شد.

محمدحسین عادلی

تسنیم نوشت: کاندیدای ایران با نظر اکثریت وزرای کشورهای عضو GECF برای 2 سال آینده دبیر کل مجمع جهانی صادرکنندگان گاز جهان شد.

در ادامه پانزدهمین اجلاس وزرای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران، ظهر امروز (یکشنبه ١٢ آبان) رای گیری برای انتخاب دبیرکل جدید این مجمع انجام شد که بر این اساس محمدحسین عادلی با کسب رای لازم به عنوان دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز انتخاب و معرفی شد.

با توجه به روال عادی انتخاب دبیرکل در ابتدا انتخاب بر اساس اجماع انجام می شود ولی وزرا به اجماع لازم برای انتخاب دبیرکل نرسیدند و چون دبیرخانه مجمع نمی تواند هیچگاه بدون دبیرکل فعالیت کند بنابراین فرمول دوم انتخاب دبیرکل از طریق رای گیری مخفی و روی برگه انجام شد که بر اساس آن،سیدمحمدحسین عادلی، نماینده جمهوری اسلامی ایران با کسب ٦ رای موافق توانست از عبدالرحمان دنیزا، نماینده لیبی که ٥ رای موافق کسب کرده بود پیشی گرفته و به عنوان دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکنننده گاز انتخاب شود.

کد خبر 237452
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز