همشهری آنلاین: ال گور معاون سابق رییس جمهوری آمریکا جایزه آستوریاس در زمینه مبارزه با گرمایش جهانی را دریافت کرد.

به نوشته ال موندو، جایزه گرمایش جهانی را لئوپولدو کالوو سوتلو نخست‌وزیر سابق اسپانیا به دلیل همکاری مؤثر ال گور در یافتن راهکاری برای مقابله با مسائل حاد ناشی از تغییرات جوی به وی اهدا کرد.

سوتلو در سخنانی در مراسم اهدای این جایزه گفت: همکاری جهانی برای مبارزه با تغییرات جوی الزامی‌است.

او همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌های ال گور در این زمینه گفت: ال گور مردی است که موفق شد حساسیت اجتماعات و دولت‌ها را در سراسر جهان نسبت به این معضل بر انگیزد و آنان را به فکر اتخاذ تدابیر دفاعی در قبال تغییرات جوی وادار کند.ال گور چندی پیش نیز در زمینه خطرات گرمایش زمین برای بشر در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین سخنرانی کرده بود.

هیئت داوری جایزه آستوریاس  نیز خواستار پیگیری راه ال گور از سوی تمام مؤسسات متوالی آب وهوا شد.

جایزه آستوریاس دارای ارزشی معادل پنجاه هزار یورو است که به همراه یک کپیه از مجسمه‌های خوان میرو، هنرمند و مجسمه ساز اسپانیایی به فرد برنده اهدا می‌شود.

این جایزه در حالی به ال گور اهدا می‌شود که وی به دلیل کارگردانی فیلم واقعیت ناگزیر درباره گرمایش زمین نیز به دریافت یک جایزه اسکار نائل شده بود و اکنون نیز خود را کاندیدای جایزه صلح نوبل کرده است. مراسم اهدای جایزه صلح نوبل همه ساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود.

ال گور پس از سپری کردن 8 سال در مقام معاون بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا از حزب دموکرات خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2000 کاندیدا کرد، اما در برابر جورج بوش و در حالی که به نحوه شمارش آرا در ایالت فلوریدا اعتراض داشت، شکست خورد.

کد خبر 23713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز