همشهری‌آنلاین: همسر و وکیل فرزندخوانده سیمین دانشور گفت با حضور در سازمان میراث فرهنگی نسبت به اقدام ساکنان فعلی منزل دانشور مبنی بر اجاره‌دادن این منزل برای ساخت سریال تلویزیونی شکایت خواهد کرد.

منزل جلال و سیمین

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درج گزارشی در این خبرگزاری درخصوص تبدیل‌شدن منزل سیمین دانشور و جلال آل احمد به لوکیشن تصویربرداری یک سریال تلویزیونی، علی خلاقی، همسر و وکیل لیلی ریاحی، فرزندخوانده سیمین دانشور در تماسی تلفنی با خبرنگار مهر به این رویداد واکنش نشان داد و گفت: من در اولین فرصت با مراجعه به سازمان میراث فرهنگی، اسناد خودم را ارائه خواهم داد و نسبت به این رویداد اعتراض خواهم کرد و از مسئولان خواهم خواست تا از ادامه این روند جلوگیری کنند.

او افزود: پرونده حقوقی مربوط به این منزل در تاریخ 30 مرداد برای تجدید نظر به شعبه 55 دادگاه عمومی تهران منتقل شده و هنوز در این مورد رای صادر نشده‌است، اما من مدارکی اعم از حکم ابتدایی دانشگاه، وصیت‌نامه مرحوم دانشور که در آن ثلث اموال ایشان به همسر من واگذار شده و وکالت نامه خودم را ارائه می‌کنم و اعلام می‌کنم چنین اقدامی علیه این خانه دور از موازین قانونی است.

خلاقی تاکید کرد: من هنوز نمی‌دانم چرا خانم ویکتوریا دانشور و همسرش که خودشان صاحب منزلی مستقل در تهران هستند در این منزل سکنی گزیده‌اند. این حرکت از نظر من تلاشی است برای تصاحب و فروش این منزل که باید از آن جلوگیری شود.

همسر فرزندخوانده دانشور افزود: بنده در سن 74 سالگی علاقه‌ای به فروش این منزل و کسب پول از این واسطه ندارم. تنها خواسته من جلوگیری از تخریب این منزل به اشکال مختلف است.

خبرگزاری مهر در گزارشی از استفاده منزل سیمین دانشور و جلال آل احمد در منطقه تجریش تهران به لوکیشن یک سریال تلویزیون خبر داد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که این منزل در فهرست آثار ملی ثبت شده و هیچ نوع تصرف مادی و معنوی در آن بدون مجوز میراث فرهنگی امکان پذیر نیست.

روز گذشته ویکتوریا دانشور نیز در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها و در پی درج گزارش مهر گفته‌بود که مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان بابت اجاره‌دادن چهار شب این منزل دریافت کرده که آن را صرف تعمیر فاضلاب این خانه کرده‌است.

کد خبر 237093
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز