سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

اصفهان: رئیس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان اظهار داشت: براساس طرح تعیین محدوده زیست‌محیطی کلانشهر اصفهان، خودروهای فاقد معاینه فنی حق تردد در محدوده زوج و فرد ترافیکی را نخواهند داشت.

آلودگی هوا - اصفهان

جمشید جمشیدیان به ایسنا گفت: اجرای این طرح با توجه به ورودی‌ها و خروجی‌های محدوده زوج و فرد در اصفهان مشکل است، اما با نصب دوربین‌های ثبت تخلف این کار با دقت بیشتری انجام می‌شود. وی افزود: متأسفانه در سال‌جاری بارندگی‌ها با تأخیر آغاز شده و به همین علت ذرات معلق 10میکرون در هوا باقی می‌مانند زیرا این ذرات تنها توسط باران جذب می‌شود.

جمشیدیان با بیان اینکه در سال‌جاری شرایط آلایندگی بدتری را در اصفهان تجربه خواهیم کرد، عنوان کرد: امسال با توجه به رشد مصرف ناگهانی گاز از پاییز، نیروگاه‌های تأمین برق اعلام کرده‌اند که با ظرفیت بیشتری از مازوت (نفت‌کوره) استفاده خواهند کرد و قطعا این اتفاق شرایط کیفی آلودگی هوا را در کلانشهر اصفهان بدتر از گذشته خواهد کرد.

رئیس ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان ادامه داد: 70درصد آلودگی هوای شهر اصفهان مربوط به تردد خودروهاست و به‌نظر می‌رسد مسئولان و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی به معاینه فنی توجهی ندارند و ایرادات جزئی که حاصل نقص نظارت بود را به پای معاینه فنی گذاشتند و این مورد را ناکارآمد لحاظ کردند تا کلانشهری مانند اصفهان اینگونه درگیر آلودگی شود. جمشیدیان تصریح کرد: اگر معاینه فنی خودرو در مقطع یکساله هم برای هر خودرو انجام شود می‌تواند کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا داشته باشد. وی با اشاره به ارائه طرح جدید دولت به مجلس برای کاهش زمان معاینه فنی به 2سال، گفت: توقع ما از نمایندگان مجلس این است که به این طرح رأی دهند تا در کاهش آلودگی شهرها تأثیر‌گذار باشد.

کد خبر 236780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز