گروه شهری: مشکل آلودگی هوا تنها با توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو در درازمدت قابل حل است و تکیه بر راهکارهای کوتاه‌مدت مانند تجویز قرص آسپرین برای یک بیمار در حال احتضار است.

 محمد حقانی

نایب‌رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: رویکردهای سلبی که در کوتاه‌مدت در تهران مورد توجه قرار می‌گیرد نمی‌تواند مسئله آلودگی هوای تهران را حل کند، بلکه می‌بایست با تدوین راهکارهای دائمی این مشکل را حل کرد و به‌صورت جدی این معضل را از چهره پایتخت زدود. محمد حقانی با اشاره به اقدامات گسترده عمرانی شهرداری تهران در سال‌های گذشته افزود: اقدامات عمرانی شهرداری تهران در طول سال‌های گذشته بسیار خوب و بجا بود.

اما توسعه عمرانی شهر نمی‌توانست به حل مشکل آلودگی هوای تهران کمک کند. بنابراین شهرداری می‌بایست بیشتر بودجه را صرف راه‌اندازی مترو می‌کرد تا هر ساله پایتخت شاهد آلودگی هوا نباشد. به گفته وی بسیاری از اقدامات عمرانی می‌بایست فدای توسعه مترو می‌شد تا حمل‌ونقلی ایمن و پاک در شهر تهران ایجاد می‌شد و به‌تدریج مشکل آلودگی هوا رفع می‌شد.

این عضو شورای شهر با اشاره به ورود روزانه هزار و 200تا هزار و 500خودرو به پایتخت اظهار داشت: واقعیت این است که برای رفع این مشکل عزم ملی و فرابخش می‌بایست وجود داشته باشد. مدیریت شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند این معضل را حل کند. حقانی گفت: بنده به همراه تمامی 30 عضو شورای شهر تهران، به همه شهروندان قول رفع این مشکل را دادیم بنابراین لازم است با همکاری و پیگیری این موضوع برای کاهش آلودگی هوا تلاش کنیم. خوشبختانه سازمان محیط‌زیست با مدیریت خانم ابتکار که خود در شورای سوم پیگیر همین موضوع بودند، آمادگی کامل برای همکاری و اقدامات لازم جهت رفع این مشکل را دارند. امیدواریم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

کد خبر 236578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز