دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: مشکل آلودگی هوای تهران یک موضوع شبه‌ملی است و با احیای شورای‌عالی محیط‌زیست و حضور شخص رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس این شورا بیشتر امکان حل این معضل وجود دارد.

رحمت‌الله حافظی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: رفع مشکل آلودگی هوا صرفا به یک دستگاه مثل شهرداری یا سازمان حفاظت محیط‌زیست مرتبط نیست، بلکه این موضوع یک موضوع شبه‌ملی است و باید فرادستی با آن برخورد کرد. رحمت‌الله حافظی با اشاره به احیای شورای‌عالی محیط‌زیست افزود:

برای رفع این مشکل باید از ظرفیت رئیس‌جمهور کمک بگیریم و به‌تدریج طی سال‌های آتی این معضل را کاهش دهیم. وی در ادامه اظهار داشت: این یک تهدید جدی برای پایتخت است و هر سال شاهد وضعیت بدتر هوا هستیم. حافظی با اشاره به تلاش نهادهای مختلف برای رفع آلودگی هوا و وظایف قانونی‌شان گفت: ما نماینده مردم تهران هستیم. باید نهادهایی که قانون وظایفی به‌عهده آنها گذاشته است گزارش بدهند.

ستاد مدیریت سوخت در طول یک سال گذشته بلاتکلیف بوده و هیچ گزارشی از عملکرد و وظایف قانونی‌اش ارائه نکرده است. قرار بود که تأمین سوخت استاندارد تا ابتدای سال‌جاری توسط این ستاد انجام شود که تا به حال هیچ گزارشی در این زمینه به شورای شهر ارائه نشده است. این عضو شورای شهر اظهار داشت: متأسفانه مجلس شورای اسلامی هم با تغییر الزام از 2سال به 5سال، بر افزایش آلاینده‌های سطح شهر تهران بیش از پیش صحه گذاشت.

کد خبر 236754
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز