اصفهان: آلودگی هوای استان اصفهان غیرقابل تحمل شده است؛ این جمله‌ای بود که استاندار اصفهان در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان به زبان آورد.

 آلودگی هوای اصفهان را از یکسو نیروگاه‌ها، واحدهای صنعتی و خودرو و از سوی دیگر به‌قول رئیس سازمان محیط‌زیست کشور‌ خشک شدن منابع طبیعی مانند گاوخونی و پدیده ریزگرد به‌وجود می‌آورد.

اگر بارش‌هایی مثل چند روز اخیر هم نباشد، آلودگی غیرقابل تحمل این استان زندگی را برمردم بسیار سخت می‌کند. به گزارش ایسنا، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در این خصوص گفت: حتی نرخ رشد برخی بیماری‌ها در استان اصفهان از نرخ متوسط کشوری بالاتر است.

وی افزود: نمی‌توان 250روز اینورژن (وارونگی هوا) و 27روز تعطیلی در منطقه اصفهان به‌خاطر آلودگی داشت چرا که این موضوع اثرات زیست‌محیطی و بهداشتی خود را خواهد داشت. در عین حال وی عنوان کرد طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان تهیه شده و از ‌ماه آینده اجرایی خواهد شد. البته استاندار اصفهان برخلاف تصور اغلب مردم اصفهان معتقد است صنایع نخستین متهم آلودگی هوای اصفهان نیستند چرا که 70درصد آلودگی فصول سرد مربوط به‌خودرو، 29درصد مربوط به نیروگاه‌ها و درصد کمی از آلودگی‌ها ناشی از فعالیت صنایع است.

 

کد خبر 241476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز