رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران از پیشنهاد شهردار تهران برای قبول مسئولیت‌های کاهش آلودگی هوای پایتخت استقبال کرد.

محمد حقانی در این‌باره از دولت درخواست کرد که اعتبارات و اختیارات لازم برای حل مشکل آلودگی هوای پایتخت به مدیریت شهری واگذار شود.حقانی با اشاره به اعلام آمادگی شهردار تهران برای حل مشکل آلودگی هوای پایتخت، مشکل آلودگی هوا را یک معضل ملی دانسته که بیشتر کلانشهر‌های کشور درگیر آن هستند و برابر قانون متولی رفع و کاهش آلودگی هوا با سازمان محیط‌زیست است. بی‌شک حل این مشکل به مدیریت واحد و یکپارچه نیاز دارد و همه زیرمجموعه‌های دخیل باید تحت امر شهرداری باشند.

حقانی در این‌باره نهاد شایسته را شهرداری اعلام کرد که اگر قرار است مسئولیت کاهش آلودگی هوا را بر عهده بگیرد، باید اختیارات و اعتبارات این حوزه نیز واگذار شود و در بودجه‌ریزی آینده شهرداری هم آورده شود. وی همچنین طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها را برای رفع آلودگی کافی دانست و تصریح کرد که نیازی به طرح جامع دیگری نیست و فقط باید با تدابیر خاصی که درنظر گرفته می‌شود، با همه بی‌قانونی‌ها در رابطه با آلودگی هوا برخورد شود.

معضل آلودگی هوای تهران در پاییز امسال به قدری برای مسئولان دولتی و شهری مهم شده که کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با دستور رئیس‌جمهور آغاز به کار کرده است. شهردار تهران نیز چندی پیش اظهار داشت اگر دولت برای کاهش آلودگی هوا اراده جدی داشته باشد شهرداری تهران نیز آماده است تا در این مسیر به طور تمام و کمال با دولت همکاری کند.

کد خبر 241600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز