همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، از رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دکتر فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و دکتر فرجی دانا به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قدردانی کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: دکتر روحانی بعدازظهر امروز یکشنبه در ابتدای جلسه هیات دولت از مجلس شورای اسلامی که در جلسه صبح و بعدازظهر موضوع رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت را مورد بررسی قرارداد، قدردانی کرد.

دکتر روحانی در این نشست همچنین از دکتر توفیقی و صالحی امیری در مدت سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان نیز قدردانی کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه پس از حدود هفت ساعت بحث و بررسی درباره صلاحیت «علی اصغر فانی»، «رضا فرجی دانا» و «سیدرضا صالحی امیری» وزیران پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه های آموزش و پروش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان، فقط به فانی و فرجی دانا رای اعتماد دادند.

بر اساس رای گیری که برای رای اعتماد هر یک از وزیران پیشنهادی انجام شد، صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از ورود به کابینه یازدهم بازماند.

«علی اصغر فانی» با 185 رای موافق، وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم شد.

در رای گیری که برای اخذ رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انجام شد، وی از مجموع 262 رای اخذ شده، 185 رای موافق، 53 رای مخالف و 24 رای ممتنع کسب کرد.

«رضا فرجی دانا» نیز با کسب 159 رای موافق به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دولت یازدهم راه یافت.

فرجی دانا از مجموع 261 رای اخذ شده، 159 رای موافق، 70 رای مخالف و 32 رای ممتنع به دست آورد.

« رضا صالحی امیری» با کسب 107رای موافق نتوانست به عنوان وزیر ورزش و جوانان از مجلس رای اعتماد بگیرد؛ این دومین باری است که وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای تصدی این وزارتخانه از مجلس رای اعتماد نمی گیرد.

وی از مجموع 261 رای اخذ شده، 107 رای موافق، 141 رای مخالف و 13 رای ممتنع کسب کرد.

در پی رای نیاوردن صالحی امیری، رییس جمهوری بار دیگر باید وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

کد خبر 236564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز