همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نسبت صالحی امیری به روحانی همانند مشایی به احمدی نژاد است، گفت: روحانی نگذارد مشایی دیگری در مملکت درست شود.

خانه ملت نوشت: الیاس نادران در نشست علنی امروز (یکشنبه 5 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: پرونده بیمه ایران که حکایت از فساد مالی گسترده و سازمان یافته دارد تا به حال به اتهامات ده ها تن از متهمان این پرونده رسیدگی شده و برای بخشی از آنها که بیش از 50 متهم هستند احکام جزایی و کیفری صادر شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز به اتهامات همه افراد درگیر در این پرونده رسیدگی نشده است تصریح کرد: اگر روزی از این پرونده رمزگشایی شود و سیاسیون و مدیران اجرایی و کارچاق‌کن‌ها به مجازات خود برسند بخشی از دین قوه قضائیه به نظام و شهدا ادا خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ این پرونده یک متهم اساسی به نام (د.س) که شاه کلید بسیاری از مفاسد پرونده است دارد که اعترافات این فرد به پرداخت رشوه تحت عناوین مختلف برای رتق و فتق امورش در نهادهای بانکی، نظارتی و قضایی حکایت از وسعت شبکه ای دارد که به او خدمات می دادند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد:‌ او مدعی است در چند نوبت مجموعا 300 میلیون تومان به شخص آقای صالحی امیری پرداخت کرده است و در سال 89 هم حکم جلب صالحی امیری صادر شده است اما تا به حال اجرا نشده است.

نادران یادآور شد: بنا به اظهار یکی از مسئولان عالی رتبه قوه قضائیه به جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست مجلس هنوز به اتهامات همه افراد درگیر در این پرونده رسیدگی نشده و در مرحله بازپرسی است و نامه ای هم که از مدیر خراسانی من ارائه کردم مربوط به دادگاه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن مقام در مورد شخص امیری صالحی به دکتر لاریجانی مسائلی را گفته اند که اگر ایشان صلاح دانستند واگویی کنند.

نادران با اشاره به مسئله خوزستان گفت: در زمان مدیریت صالحی امیری در خوزستان دو اتفاق ناگوار افتاد اول اینکه به دلیل انفجار در لوله های گاز، مدیر وقت وزارتخانه از ایشان می خواهد که متهمان را پیدا کند اما این ممکن نمی شود.

وی ادامه داد:‌ عده ای از رزمندگان دفاع مقدس که از خادمان ملت بودند ولی گرایش چپ داشتند به اتهام انفجار لوله ها زندانی می شوند و آنقدر مورد ضرب و شتم قرار می گیرند که یکی از آنها اقدام به خودکشی می کند.

نادران تصریح کرد: شکایتی به دفتر مقام معظم رهبری در این زمینه می رسد رهبرمعظم انقلاب این شکایت را به دفتر بازرسی ارجاع می دهد و این دفتر مأموری را برای رسیدگی به پرونده به خوزستان اعزام می کند آن فرد به تعدادی از نمایندگان مجلس شهادت دادند و گفته است که ما به یقین دریافتیم که این اتفاق با دستور ایشان صورت گرفته و گردش کار کردیم و تدبیر صورت گرفته آن چیزی است که خدمتتان قرائت می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد:‌ الف- توبیخ مدیرکل اطلاعات استان خوزستان، ب- از متهمان به نحو مقتضی اعاده حیثیت شود، ج- مدیرکل اطلاعات استان خوزستان را به جلب رضایت متهمان برائت یافته از اتهام منتصبه ملزم نماید.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به دست داشتن صالحی امیری در قاچاق کالا بیان کرد: فرمانده وقت سپاه خوزستان در این مورد شهادت داد و دکتر رهبر هم که دیروز در جلسه ای با ایشان بودیم قرار شد استشهاد بگیرند از مسئول وقت وزارتخانه در این مورد، ایشان تماس گرفتند و آن فرد گواهی داد که این قاچاق توسط ایشان و دوستانشان در نفت‌کش‌ها صورت گرفته که این گزارش به مراجع ذیربط هم ارسال شده. مدیرکل وقت اطلاعات بعد از اعزام ایشان از خوزستان به تهران هم این موارد را گواهی کردند.

نادران با اشاره به نقش صالحی امیری در فتنه 88 یادآور شد: در یکی از جلسات از صالحی امیری پرسیدم چرا معاون وقت وزارت اطلاعات گفته است که شما به دلیل اینکه شما یکی از عناصر فعال فتنه 88 بودید ممنوع التصویر شده اید وی ابتدا از اینکه این نامه را صادر کرده اند اظهار بی اطلاعی کرد و بعد در دفاع از خود مسائلی را گفت که تأمل برانگیز است.

وی بیان کرد:‌ لازم است بدانیم آقای صالحی امیری در هر دوره ای به فراخور اقتدار و قدرتی که در آن بوده است چرخش کرده است از آقای ری‌شهری تا مدیریت راست بر وزارت و تا سال 76 به بعد که اصلاح طلب می شود و تا سال 88 که در ستاد موسوی حضور پیدا می کند و همراه همکاران وزارت اطلاعاتش و تا بعد از آن که خود را نماینده مجموعه ولایت و حکومت می داند و می گوید من از طرف نظام مأموریت داشتم و این گزارش ها را به آنجا می فرستادم.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: یک بار ایشان به من گفت شما با فلانی در دفتر مقام معظم رهبری تماس بگیرید تا بگوید من چه همکاری هایی با نظام داشتم گفتم به شرط اینکه شما نوار جلساتی را که اخبار دفتر را هم می بردید به ما بدهید تا با هم گوش کنیم خلاصه آنکه دوستان متعدد با این عزیز تماس گرفتند و ایشان اعلام کرد به نفیا و اثباتا نسبت به آقای صالحی امیری هیچ نظری نداریم یک نامه ای است که در جریان فتنه نوشته شده است که معاون وقت وزارت در سال 88 توصیه می کند که شما حمایت نکنید و در جریان فتنه باقی نمانید اما دوستان برای دفاع از خودشان نامه ای 9 صفحه ای تنظیم می کنند نامه ای که روی امضا کنندگان و تدوین کنندگان نامه جام زهر در مجلس ششم را سفید کرده است که من ابا و شرم دارم فراض هایی از آن را بخوانم.

نادران ادامه داد:‌ صالحی امیری در پاسخ به اینکه چرا این نامه را امضا کرده بارها به طریق مختلف جواب های متعددی داده است از اینکه امضا نکردم یا اینکه شب بوده و یا اینکه صبح آن را دیدم و پس گرفتم یا از اینکه نامه دیگری را من امضا کردم که ارتباطی به آن نامه ندارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مدارج علمی صالحی امیری را دکتر توکلی ارائه کرده گفت: آقای روحانی در مجلس صحبت از این است که صالحی امیری نسبت به شما مثل مشایی و احمدی نژاد است نگذارید در این مملکت مشایی دیگری درست شود.

کد خبر 236541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز