دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر، گفت: برد موشک‌های ایران اصلاً در حد اروپا نیست و اروپا بزرگترین شریک تجاری ماست، پس چه منطقی دارد که در حال یا آینده آنها را هدف خود قراردهیم؟

به گزارش واحد مرکزی خبر، از لاریجانی سؤال شد شما در دو سه روز اخیر مذاکرات زیادی در اسپانیا درباره موضوعات هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای داشتید با آقای سولانا هم چند دور مذاکره داشتید، به نظر شما در فاصله دو هفته آینده تا مذاکرات بعدی می‌توان گام اولیه را در حل مسئله هسته‌ای برداشت‌؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی پاسخ داد: ایده‌های اولیه خوبی در این نشست‌ها مطرح شد اگر با این ایده‌ها با حسن نیت برخورد شود، می‌توان در نشست بعدی به تفاهم رسید؛ به شرط آنکه سخنان کهنه گذشته مجدداً تکرار نشود.

لاریجانی در پاسخ به این سؤال که اخیراً آمریکائی‌ها اعلام کردند، سپر ضد موشکی که در اروپا مستقر می‌کنند برای مقابله با موشک‌های ایرانی و حفاظت از اروپاست، گفت: این جوک سال است البته آمریکایی‌ها این روزها از این جوک‌ها زیاد می‌گویند. برد موشک‌های ایران اصلاً در حد اروپا نیست و بعید است آنها ندانند، به علاوه اروپا بزرگترین شریک تجاری ماست، اصلاً چه‌منطقی دارد که ما در حال و آینده آنها را هدف خود قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که پس چرا آمریکایی‌ها این حرف‌ها را می‌زنند؟؛ گفت: خیلی عجیب نیست که آنها نقشه بزرگتری را دنبال کنند ولی در سیاست‌های اعلام شده، حرف دیگری را بزنند و در واقع این حرف‌ها سپر موشکی تبلیغاتی برای انحراف‌ذهنی از اهداف اقدامات عملیاتی دیگری باشد.

خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره لبنان پرسید؛ درصحنه لبنان دو حادثه اخیراً رخ داده‌است، یکی قطعنامه جدید و دیگری درگیری‌های فتح‌الاسلام فکر نمی‌کنید حل مسئله لبنان پیچیده‌تر شده‌است‌؟

دبیر شورای عالی امنیت ملی پاسخ داد: تشخیص شما درست است کسانی که اینگونه ماجراها را در دنیا دنبال می‌کنند، باید پاسخ دهند که چه نفعی می‌برند. به نظر می‌رسد برخی در آمریکا دچار نوعی بیماری اسکیزوفرنی سیاسی شده‌اند که از خرابکاری‌های گذشته پند لازم را نمی‌گیرند.

کد خبر 23603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز