یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

نخستین همایش زنبور عسل و نقش آن در سلامت جامعه و درمان بیماری ها پنج شنبه هفته گذشته آغاز به کار کرد.

در دومین روز همایش زنبور عسل و نقش آن در سلامت جامعه و درمان بیماری ها دکتر مهدی بلالی - عضو هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد- در زمینه اثرات درمانی زهر زنبور عسل در بیماری های خود ایمن سخن گفت. وی افزود: زهر زنبورعسل مخلوطی از ترکیبات پروتئینی دارد که با توجه به نژادهای گوناگون، عمر و شرایط تغذیه زنبور و همچنین فصول مختلف، قابل تغییر است.

همچنین زهر زنبور حاوی آنزیم هایی از قبیل فسفر فیپاز A2 ، ایزو فسفولیپاز و هیولوروینداز است و از آن در درمان برخی از بیماری های لاعلاج استفاده می شود که باید در مراکز درمانی مجهز به لوازم و داروهای مورد نیاز و همچنین تحت نظارت پزشک انجام شود.

دکتر بهنام کاویانی وحید-داروساز- نیز در دومین روز از این همایش به کاربرد زهر زنبورعسل در درمان بیماری ها اشاره کرد و گفت: براساس مطالعات آماری که توسط انجمن زنبور درمانی آمریکا تاکنون به عمل آمده، مشخص شد که درصد ابتلای زنبورداران به امراضی مثل روماتیسم و سرطان برونش به مراتب کمتر از دیگر افراد است.

وی در ادامه ذکر کرد: مطالعات گذشته در زمینه زنبورعسل، حکایت از آن دارد که اثرات درمانی زهر زنبور عسل بیشتر در بیماری هایی که به نوعی با اختلال سیستمی بدن همراه است، فواید خود را نشان می دهد.

کد خبر 236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز