همشهری آنلاین: مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه اولین گروه حجاج ایرانی ۲۸ مهر ماه از فرودگاه جده به کشور بازمی‌گردند، گفت: کلیه زائران کاروان‌های مدینه قبل، از طریق فرودگاه جده به ایستگاه‌های پروازی ایران منتقل می‌شوند.

حسن سرخوش در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: پروازهای بازگشت زائران کاروان‌های مدینه بعد به ایران از 4 تا 18 آبان ماه از طریق فرودگاه مدینه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی حج 92 با 182 پرواز از عربستان عازم ایران می‌شوند، گفت: نیمی از این پروازها از فرودگاه جده و بقیه از فرودگاه مدینه به مقصد 17 ایستگاه پروازی ایران انجام می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت درباره بار حجاج نیز گفت: بار حجاج مدینه قبل، 30 ساعت قبل از زمان پروازشان از محل اقامتگاه محل استقرارشان در مکه دریافت و جهت بارگیری به فرودگاه جده منتقل می‌شود. 

سرخوش میزان بار مجاز هر زائر را دو ساک استاندارد 20 کیلویی و یک ساک دستی 5 کیلویی اعلام کرد و گفت: در صورتی که حجاج، اضافه بار دارند به ازای هر ساک 20 کیلویی اضافه باید یک تگ قرمز رنگ 200 ریالی (ریال سعودی) از شرکت هواپیمایی مربوطه خریداری کنند؛ البته حجاج برای خرید این تگ اضافه باید درخواست خود را 72 ساعت قبل از پرواز به مدیر کاروان‌شان اعلام کند.

کد خبر 235510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز