همشهری آنلاین: جمعی از ناظران و بازرسان بعثه مقام معظم رهبری، گزارش‌های بازرسی از نحوه خدمت‌رسانی به حجاج را با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در میان گذاشته و به طرح نقاط قوت و ضعف عملیات حج امسال تا کنون پرداختند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی حج 92، علیرضا رشیدی مدیر نظارت و بازرسی بعثه در این نشست، از مواردی نظیر هماهنگی میان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، بازگرداندن دو میلیون تومان از هزینه‌ای که زائران برای سفر حج امسال پرداخت کرده بودند، سرعت عمل سازمان حج و زیارت برای رفع مشکلات در حین عملیات، پیش‌بینی‌های مناسب به لحاظ تعداد مسکن و تعداد چادرها در منا، دادن یخچال و کولر به خیمه‌های عرفات، اجرای طرح خرید متمرکز میوه را به عنوان بخشی از محاسن عملیات حج امسال نام برد.

مدیر نظارت و بازرسی بعثه همچنین بر بازخوانی اهداف طرح‌های مجموعه‌محوری و پزشک مجموعه تاکید کرد و ضرورت تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف در فرآیند خدمت‌رسانی به زائران را مورد اشاره قرار داد.   

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر نیز در این دیدار، دفاع از حقوق زائران را وظیفه شرعی خادمان حجاج دانست و به قدرشناسی حجاج کشورمان اشاره کرد و برآورد نمود که درصد رضایت زائران امسال نسبت به سال گذشته بالاتر است.

وی با تاکید بر ایجاد تنوع در برنامه غذایی زائران، چاره‌اندیشی درباره رفع نقایص و نوسازی آشپزخانه‌های متمرکز در مکه و مدینه را از امور اولویت‌دار دانست و تاکید کرد که برای کمک به تولید ملی و اشتغالزایی در کشور، تا جایی که امکان دارد کالاها و اقلام مورد نیاز زائران در حج و عمره از تولیدات داخلی تامین شود.   

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با تاکید بر اینکه از فضای همدلی میان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت جهت تامین منافع حداکثری زائران استفاده شود، گفت: نیروهای کارشناس و متخصص بعثه با همکاران سازمان در کارگروه‌های تخصصی به تقویت این کارگروه‌ها کمک کنند.  

سرپرست حجاج ایرانی همچنین با ضروری دانستن استفاده حداکثری از ظرفیت مدیریت و عوامل کاروان‌ها در خدمت‌رسانی به زائران، تصریح کرد: اینکه در حج امسال، مدیریت مجموعه‌ها به عنوان محور خدمت‌رسانی به زائران مورد توجه بوده‌اند، نباید دلیلی بر کاهش بهره‌گیری از توانایی‌های مدیران کاروان‌ها شود.

وی با تاکید بر انجام کار کارشناسی درباره ضرورت بکارگیری دستیاران زن در اقامتگاه‌های زائران کشورمان، یادآور شد دستیاران زن را می‌توان از میان افرادی انتخاب کرد که توانمندی‌هایی متناسب با ماموریت‌هایشان دارند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به بازگشت دو میلیون تومان از هزینه‌ای که حجاج امسال برای سفر حج پرداخت کرده بودند، از کارگزاران حج خواست تا قیمت تمام شده واقعی برای سفر حج سال 93 را در اسرع وقت اعلام کنند تا حجاج سال آینده زودتر کسب آمادگی نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر همچنین بر آسیب‌شناسی عملیات حج تاکید کرد و تصریح نمود که نقص‌های خدمت‌‍رسانی به زائران در منا و عرفات شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 235612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز