همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: بزودی با تامین مالی طرح مترو تهران - پرند زمان بهره برداری از آن اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ عباس آخوندی امروز در بازدید از مترو پرند و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: بخش قابل توجهی از طرح 52 کیلومتری مترو تهران - پرند اجرا شده است و بزودی و با تامین اعتبارمورد نیاز، عملیات اجرایی ان با سرعت بیشتری پیگیری می شود .

آخوندی درباره مترو پردیس و هشتگرد نیز اظهارداشت : مطالعات مترو پردیس هنوز کامل نشده و تاکنون هم از مترو هشتگرد بازدید نداشته‌ام که زمان بهره برداری آن را اعلام کنم.

وی گفت : در این مسیر پیشنهاد شد دو ایستگاه برای قم و واوان در نظر گرفته شود تا مسافران قم از ایستگاه مسیر فرودگاه بتوانند وارد و یا به سمت قم خارج شوند.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح های توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) هم افزود: این فرودگاه برای جابجایی 50 میلیون مسافر در سال برنامه ریزی شده بود که هم اکنون سالانه کمتر از 6 میلیون مسافر در آن جابجا می‌شوند.

وی گفت: با تلاش‌های وزیر امور خارجه امیدواریم بتوانیم از سرمایه گذاری خارجی دعوت و از طریق فاینانس طرح‌های توسعه فرودگاه امام را اجراکنیم .

آخوندی افزود:‌ باید تلاش کنیم که فرودگاهی در شأن ملت ایران بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ترمینال 2 فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با ظرفیت جابجایی سالانه 20 میلیون مسافر از جمله طرح‌های توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) است که نیاز به سرمایه گذاری بین‌المللی دارد.

کد خبر 235313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز