گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: مسئولان و اتحادیه‌های صنفی در حالی بر بررسی تأثیر افزایش هزینه تمام‌شده تولید بر قیمت محصولات پروتئینی تأکید دارند که تازه‌ترین خبرها از اجرایی نشدن پرداخت مابه‌التفاوت ریالی، واردات همه مواداولیه و نهاده‌های تولید با ارز مصوب ۲۵۰۰ تومانی و آزادسازی قیمت‌ها از یک‌ماه پیش حکایت دارد.

فروشگاه

در شرایطی که مناقشه تعیین قیمت سقف و کف، مرغ و تخم مرغ و چانه زنی تولید‌کنندگان شیر و لبنیات برای افزایش چندباره قیمت‌ها در کارگروه‌های تخصصی همچنان ادامه دارد، سخنگوی کارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه تصمیم‌گیری خاصی در زمینه قیمت‌گذاری مواد پروتئینی در نشست روز شنبه هفته جاری کارگروه تخصصی این محصولات اتخاذ نشده، به خبرنگار ما گفت: عدم‌ قیمت‌گذاری این محصولات به‌معنای رها‌سازی‌ بازار نبوده و تولید‌کنندگان موظف به عرضه رقابتی محصولات خود براساس ضابطه سازمان حمایت مبتنی بر آنالیز نرخ نهاده‌های تحویل شده هستند.

علی پورکاوه قیمت‌های کنونی بازار مواد پروتئینی در سراسر کشور را براساس نرخ مصوب ارز 2500تومانی بودجه قلمداد کرد و افزود: از یک‌ماه پیش واردات و عرضه نهاده‌های تولید گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ نیز براساس نرخ ارز مصوب در قانون بودجه صورت می‌گیرد و بر این اساس محصولات پروتئینی نیز قیمت مصوب نخواهد داشت. پورکاوه با رد تعیین قیمت سقف و کف برای این محصولات تصریح کرد: از این پس هیچ‌گونه افزایش رسمی قیمت مواد پروتئینی و کالاهای اساسی را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: نرخ گوشت قرمز در کمیسیون‌های نظارت هر استان بر حسب شرایط استان متفاوت است. همچنین برنج، روغن و دیگر کالاهای مورد نیاز با قیمت‌های قبلی ذخیره‌سازی‌ شده و هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالاهای اساسی تا پایان سال حتی با افزایش 10تا 15درصدی تقاضا برای کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

نرخ 6هزار و 400تومانی مرغ

رئیس سازمان صنعت استان تهران نیز با بیان اینکه هیچ قیمتی برای گوشت مرغ تعیین نشده است، به فارس گفت: قیمت مرغ در تهران باید ۶۴۰۰ تومان باشد و فروش این محصول بدون دلیل با قیمت بالاتر توسط واحدهای صنفی گرانفروشی محسوب شده و تخلف است.
یدالله صادقی در مورد قیمت 6هزار و 400تومانی گوشت مرغ افزود: برای اینکه مبنایی برای قیمت داشته باشیم، قیمت مرغ زنده در کشتارگاه را با بقیه هزینه‌ها جمع زده و به یک عدد رسیده‌ایم. اگر مرغ زنده بین 4400تا 4500تومان در هر کیلوگرم باشد هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم باید با معدل قیمتی 6هزار و 400تومان عرضه شود.

کد خبر 234912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز