جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: افزایش پی‌درپی قیمت‌ها موجب شده رستوران‌ها و مراکز عرضه انواع غذا در تعیین نرخ خدمات خود کاملا آزاد باشند و در این رابطه هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد.

رستوران

به گزارش همشهری، در یک سال اخیر تابلوی قیمت‌ها در رستوران‌ها و مراکز عرضه غذا مدام تغییر کرده است به‌گونه‌ای که در حال حاضر ملاک و شاخص معینی بر نرخ خدماتی که این مراکز به مشتریان اعلام می‌کنند وجود ندارد. اگرچه نرخ‌گذاری یکسان بر واحدهای عرضه‌کننده مستقیم غذا به‌دلیل کیفیت مواد مورد استفاده و خدمات جانبی مانند جا و مکان وجود ندارد اما نظارت بر قیمت‌ خدمات آنها می‌‌تواند تا حد زیادی سوءاستفاده احتمالی این مراکز را از بین ببرد.

از سوی دیگر برخی اقلامی که رستوران‌ها در کنار غذا با قیمت مشخص و بسته‌بندی شده عرضه می‌شود بعضا 2 تا 3 برابر قیمت مصرف‌کننده را دارد که در این زمینه می‌توان به انواع نوشیدنی‌‌ها و ماست بسته‌بندی شده مخصوص رستوران‌‌ها اشاره کرد. در این رابطه رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس از عدم وجود نرخنامه برای اتحادیه خبر داد و گفت:

نرخنامه هر واحد صنفی بنا بر فاکتور خرید مواد مصرفی همراه با هزینه سربار و 20درصد سود محاسبه خواهد شد. سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر به‌دنبال آن هستیم که برای واحد‌های صنفی ستاره تعیین کنیم.وی همچنین از همکاری سازمان دامپزشکی در رابطه با بازرسی از واحد‌های صنفی برای کیفیت مواد پروتئینی و مصرفی خبر داد.

کد خبر 234603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز