همشهری آنلاین: رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بیان این که رسانه های ایرانی باید در برابر دور جدید مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ کاملا با هوشمندی و هوشیاری عمل کنند، گفت: هوشمندی رسانه ای به این معنا است که ما در چارچوب سناریوی دشمن حرکت نکنیم.

سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری در گفت و گو با ایرنا در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ در راستای وظیفه رسانه‌ها در حمایت از هیات دیپلماتیک کشورمان در این دور از مذاکرات این مطلب را بیان کرد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری (۲۳ و ۲۴ مهرماه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: برخی طرف‌های مذاکره کننده به دنبال آن هستند که بسیاری از مسایل کلان و خُرد جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی را به مساله هسته‌ای گره بزنند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح در ادامه با بیان این که مذاکرات مربوط به انرژی هسته ای در حد و اندازه خودش قابل بررسی، تجزیه و تحلیل و احیانا نقد است، گفت: سایر مباحثی که ما داریم از جمله مسایل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بخصوص اقتصادی هم در جای خود و در ظرف دیگری باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

سردار جزایری تصریح کرد: حمایت رسانه ای از تیم مذاکره کننده به این معنا است که رسانه ها اجازه دهند مذاکرات صورت گیرد و نظرات رسمی دیپلمات های ما شنیده شود و در چارچوب اهداف نظام و نظریاتی که صحت آن کاملا روشن شده باشد اقدامات رسانه ای خود را نشان دهند.

وی تاکید کرد: ما نباید این انتظار را در افکار عمومی به وجود آوریم که انجام این گونه مذاکرات به معنای برطرف کردن همه مشکلات و احیانا مشکلاتی است که در سطوح مختلف ممکن است وجود داشته باشد.

فضاسازی رسانه‌های صهیونیستی در آستانه مذاکرات هسته‌ای

رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور در ادامه در خصوص فضاسازی‌های رسان‌های صهیونیستی و ادعاهای این رسانه‌ها مبنی بر این که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است، گفت: اطلاعات، اسناد و شواهد بیانگر آن است که چنین ادعاهایی کذب محض و بیهوده است .

سردار جزایری با بیان این که مساله اصلی که آنها با ما دارند انرژی هسته ای نیست، افزود: دلیل آن هم در این موضوع است که جمهوری اسلامی ایران به طرف ساخت بمب اتم حرکت نمی کند و اصولا در دکترین دفاعی ما چنین چیزی نقشی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه بارها نیز مقام معظم رهبری نفی ساخت بمب اتمی را به صورت کاملا راهبردی و استراتژیک در منظر افکار عمومی جهان مطرح کرده اند و دشمن هم بخوبی می داند که جمهوری اسلامی ایران نیازی ندارد به سوی ساخت بمب اتم برود.

معاون ستادکل نیروهای مسلح یادآور شد: اسناد و مدارک و اخبار و تحلیل‌ها بیانگر آن است که آمریکایی ها عمدتا و صهیونیست ها از مساله انرژی هسته ای ایران در راه سایر مقاصد سیاسی خود استفاده می‌کنند.

سردار جزایری افزود: آمریکایی ها تصور می کنند که این موضوع اهرمی است که می توانند با استفاده از آن ایران را تحت فشار قرار دهند و امتیازگیری و باج خواهی داشته باشند.
وی ادامه داد: خوشبختانه روند تصمیم گیری در جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا به امروز گویای این واقعیت است که این کشور به کشورهای بیگانه و کشورهایی که داعیه دار مدیریت جهانی هستند، باج بدهد.

سردار جزایری اظهارداشت: در شرایط امروز سیاست مداران و دیپلمات ما از آنچنان توانمندی و پتانسیلی برخوردار هستند که دشمن در برابر این خواسته اش نیز ناکام خواهد ماند.

کد خبر 234887
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز