همشهری آنلاین: با حضور معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان، پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین، صبح روز 20 مهرماه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مسئولان کمیته‌های 16 گانه ستاد اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، معاون فرهنگی شهرداری همدان و تعدادی از هنرمندان، پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد.

در این مراسم مدیر اجرایی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: با رونمایی از پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، شمارش معکوس برای آغاز جشنواره بیستم آغاز شد.

خسرو بیات با بیان ویژگی‌های پوستر امسال خاطرنشان کرد: این پوستر با طراحی فریبا مروت هنرمند جوان همدان از بین همه طرح‌هایی که به دبیرخانه ارسال شده بودند، انتخاب شد.

وی طرح پوستر امسال را فرفره عنوان کرد و گفت: طرح این پوستر به گونه‌ای است که همه بزرگترها و کودکان از آن خاطره دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: روی این پوستر چهره خندان و غمگین کشیده شده است که با چرخش این فرفره غم و شادی نیز جا به جا می‌شود.

وی اذعان کرد: تعدد تصویر فرفره‌ها بر روی این پوستر نشان از گروه‌های نمایشی متعددی است که در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند.

بیات اضافه کرد: این فرفره به چهار قسمت تقسیم شده که هر کدام از این قسمت‌ها با یک رنگ طراحی شده که این رنگ‌ها، رنگ های مورد علاقه کودکان است.

تجارب برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان بر غنای آن می‌افزاید.

علیرضا قاسمی‌فرزاد معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان نیز در ادامه این مراسم گفت: تجربه برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در سال‌های گذشته بر غنای جشنواره بیستم خواهد افزود

وی ضمن تشکر از همه دستگاه‌هایی که تاکنون ستاد اجرایی و 16 کمیته برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان را حمایت کرده اند، افزود: این رویداد فرهنگی بزرگ شور و نشاط زیادی در بین کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است.

قاسمی فرزاد، کودکان و نوجوانان را آینده‌سازان کشور دانست و افزود: هنرمندان با خلق اثر در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه هنر تئاتر موجب انتقال آموزه‌های تربیتی و رفتاری در کودکان و نوجوانان می‌شوند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان اذعان کرد: در هنر تئاتر فرهنگ فاخر و ارزشمندی نهفته است که شاید در سایر هنرها وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره آموزه‌های زندگی از طریق هنر به کودکان و نوجوانان منتقل می‌شود، اضافه کرد: سطح بین‌المللی این جشنواره آشنایی مهمانان خارجی با سبک زندگی و فرهنگ غنی ایرانی را در پی دارد.

بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 24 تا 30 مهر در شهر همدان برگزار می‌شود.

کد خبر 234688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز