همشهری آنلاین: قائم مقام اجرایی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پیش بینی کرد بیش از ۱۵۰ هزار مخاطب از جشنواره امسال استقبال کنند.

هنر کودک

به گزارش همشهری آنلاین، هادی فیض منش با اشاره به استقبال بیش از 128 هزار مخاطب از جشنواره نوزدهم گفت: با توجه به این که برای جشنواره بیستم هم برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است، پیش بینی امسال ازاستقبال گسترده تر شهروندان همدانی، شهرها و استان های همجوار از بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر می‌دهد.

وی با تأکید بر برگزاری مراسم افتتاحیه در محلات حاشیه شهر و حضور واحد سیار تئاتر در شهرها و روستاهای استان گفت: اجرای نمایش صحنه‌ای، نمایش خیابانی، جنگ شادی، جشن بادبادک ها، مسابقه نقاشی کودکان و نمایشگاه کتاب در شهرستان ها از جمله برنامه هایی است که برای ایام جشنواره در نظر گرفته شده است تا امسال نیز شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

حضور پر رنگ تئاتر همدان

قائم مقام اجرایی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به حضور پررنگ گروه های نمایشی استان در بخش های مختلف جشنواره بیستم پرداخته و افزود: امسال در میان نمایش های راه یافته به جشنواره دو نمایش "پادشاه خوابش می‌آید" و "من و برادرم اقبال" از همدان در بخش نوجوان و "پری و پورنگ" در بخش کودک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور خواهند داشت.

فیض منش تاکید کرد: همچنین ستاد جشنواره با ارزیابی امتیاز داوری بخش‌های مختلف، 4 نمایش منتخب استان همدان را برای شرکت در بخش ویژه تئاتر همدان انتخاب و معرفی کرد.

به این ترتیب نمایش‌های "کوچولوی بدقول" به کارگردانی سعید باغبانی، "دنیای اسمارتیزی" به کارگردانی مسعود روستا، "زیرگنبد کبود" به کارگردانی فریبا یعقوب لو و "پسرک نون زنجبیلی" به کارگردانی رضا روان در بخش ویژه تئاتر همدان اجرا خواهند شد.

بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاترکودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی و توسط اداره کل هنرهای نمایشی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان همدان از ۲۴ تا ۳۰ مهر در این شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 233929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز