گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پیشرفت قابل ملاحظه عملیات اجرایی در سازه‌های موردنیاز برای بهره‌برداری از تونل امیرکبیر خبر داد.

مازیار حسینی ضمن اعلام خبر فوق افزود: ساختمان‌های مورد نیاز برای بهره‌برداری از تونل امیرکبیر شامل 3پست برق، مرکز کنترل ترافیک و ایستگاه پمپاژ آتش‌نشانی است؛ سازه‌هایی که البته تمام آنها در زیر زمین احداث نشده و اتفاقا برخی از این ساختمان‌ها در معابری ساخته شده‌اند که تونل از زیر آنها عبور کرده است.

وی در تشریح اقدامات انجام شده به منظور احداث و تجهیز پست‌های تامین‌کننده برق تونل امیرکبیر گفت: عملیات سازه‌ای پست برق شماره یک تونل امیرکبیر که در خیابان گوته قرار دارد، به‌طور کامل به اتمام رسیده و علاوه بر آن، اقدامات مربوط به نصب تابلوهای فشار متوسط برق، سینی کابل و سیستم تهویه مطبوع نیز پایان یافته است. سایر اقدامات تاسیساتی طبق برنامه در پست برق خیابان گوته در جریان است تا به موازات تلاش برای نصب جت فن‌ها و دیگر تاسیسات الکتریکال، زیرساخت‌های مربوط به تامین انرژی نیز تکمیل شوند.

حسینی با بیان اینکه عملیات سازه‌ای و تاسیساتی پست برق شماره2 در تقاطع خیابان نیکنام با خیابان درودیان و پست برق شماره3 در خیابان شکوفه با روندی مشابه پیش می‌رود، یادآور شد: پست برق شماره3 تونل امیرکبیر به صورت زیر زمینی و رو‌زمینی احداث شده و در واقع بخشی از این سازه با استفاده بهینه از یکی از شیفت‌های کارگاهی در تراز منهای یک قرار گرفته است.

وی ساختمان کنترل ترافیک تونل امیرکبیر را مرکزی برای نظارت هوشمند بر جریان ترافیک و پشتیبانی‌های فنی مورد نیاز در زمان بهره برداری از این سازه زیرزمینی دانست و از اجرای عملیات تکمیل نما، نصب سینی کابل و سقف‌های کاذب این بخش از پروژه طبق برنامه زمانبندی خبر داد. به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، عملیات احداث ساختمان ژنراتور و ایستگاه پمپاژ آتش‌نشانی تونل امیرکبیر، مرحله حفاری و تحکیم دیواره‌ها را پشت‌سر گذاشته و آماده اجرای فونداسیون شده است.

کد خبر 234612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز