گروه شهری: ۲۴دستگاه از ۴۲دستگاه جت فن موردنیاز برای راه‌اندازی سیستم تهویه تونل امیرکبیر وارد کارگاه این پروژه شده است.

tunnel

جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: اقدامات پیش نیاز برای نصب این تجهیزات که شامل تعبیه سینی کابل، سوراخ کاری سقف و آماده‌سازی‌ محل نصب جت فن‌ها ست، به‌نحوی پیش رفته که به سرعت می‌توان شاهد راه‌اندازی و آزمایش تاسیسات تهویه تونل بود.سید مهدی پورهاشمی با بیان اینکه عملیات حمل سایر جت‌فن‌ها به کشور آغاز شده است، گفت: نصب این تجهیزات از اوایل هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی در تشریح روند پیشرفت عملیات نصب تجهیزات تاسیساتی در پروژه تونل امیرکبیر، از جوشکاری و نصب 2086متر از لوله‌های آتش‌نشانی خبر داد و گفت: بیش از 90درصد عملیات تجهیز تونل به لوله‌های آتش‌نشانی به اتمام رسیده است.جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، نصب سینی کابل را پیش‌نیازی مهم برای نصب سایر تجهیزات تاسیساتی تونل‌های ترافیکی دانست و افزود: این عملیات در تونل امیرکبیر پیشرفتی 90درصدی داشته و متعاقب نصب سینی کابل، 10درصد از عملیات کابل کشی نیز به اتمام رسیده است. به گفته وی همچنین 40درصد از تجهیزات تأمین روشنایی تونل با موفقیت نصب شده است.

گفتنی است تونل امیرکبیر در شرق بازار تهران و در بخش حدفاصل سه‌راه امین‌حضور تا بزرگراه اما‌م‌علی، در ادامه زیرگذر موجود احداث شده‌است. این معبر زیرزمینی بعد از عبور از زیر خیابان 17شهریور و خیابان شکوفه تا میدان کلانتری امتداد ‌می‌یابد. در ادامه، تونل در تقاطع خیابان درودیان با خیابان نیکنام به دوشاخه مجزا تقسیم‌‌می‌شود که یکی از زیر خیابان نیکنام به مسیر جنوب به شمال و دیگری در امتداد خیابان درودیان به مسیر شمال به جنوب بزرگراه امام‌علی متصل‌می‌شود.

کد خبر 232594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز