گروه اقتصادی- محمد عدلی: بازار ارز طی ۲ هفته گذشته، روزهای بدون التهابی را سپری کرده و نوسانات جزئی داشته است.

صرافی

این نوسانات معمولا به‌طور یک روز درمیان در بازار حادث شده به‌گونه‌ای که رشد یا ریزش قابل توجه قیمت در این بازار نسبت به 2هفته گذشته به ثبت نرسیده است.ثبات در بازار ارز فارغ از واقعی بودن یا نبودن نرخ فعلی، برای فعالان اقتصادی شرایط امیدوارکننده و پیش‌بینی‌پذیری را مهیا ساخته است. بازگشت آرامش به اقتصاد در شرایطی که طی 2سال گذشته، التهاب‌های قابل توجهی در بازار ارز ایجاد شده بود، یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های فعالان اقتصادی است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که ادامه این شرایط و ثبات در بازار ارز می‌تواند مسیر فعالیت‌های اقتصادی را روشن سازد. ثبات قیمت‌ها در بازار ارز که طی 2هفته گذشته رخ داد، طی 2سال گذشته بی‌سابقه بوده است چراکه در شرایط فعلی چشم‌انداز تنش نیز در آینده وجود ندارد.

روز گذشته بهای هر دلار آمریکا با 15تومان کاهش به 3هزارو25تومان رسید و یورو نیز با 20تومان کاهش به قیمت 4هزارو90تومان فروخته شد. روز گذشته تغییر قیمت‌ها در بازار سکه اما محسوس بود. کاهش 14هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی متاثر از سقوط 11دلاری بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی، رقم خورد. هر اونس طلا روز گذشته به 1307دلار رسید تا هر گرم طلای 18عیار هم به 97هزارو700تومان برسد. ایجاد ثبات در بازار ارز موجب شده تا نوسان در بازار طلا و سکه نیز بر مبنای تحولات بازار جهانی طلا شکل بگیرد که روند قابل‌پیش‌بینی‌تری را برای خریداران و فروشندگان در این بازار طی می‌کند.

کد خبر 234478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز