همشهری آنلاین: محمدجواد ظریف گفت: سفر نیویورک را پیروزی بزرگ سیاسی برای نظام می‌دانم.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این که سفر نیویورک را پیروزی بزرگ سیاسی برای نظام می‌دانم، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند این موضوع را مخدوش کند.

او هم‌چنین در مورد اظهارنظرهای نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای نقوی حسینی جمله اول من را بار دیگر بخواند، چون آن جلسه محرمانه بود و مواضع من مشخص است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح چهارشنبه در نطقی در صحن علنی مجلس با اشاره به مباحث پیش آمده حول انتشار اخباری از جلسه حضور وزیر امور خارجه در این کمیسیون گفت: این جلسه نه غیرعلنی و نه محرمانه بود. بنابراین این نشست با حضور نمایندگانی از برخی از کمیسیون‌های دیگر برگزار شد.

نقوی حسینی ادامه داد: بنده مطالب رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان را تکذیب نکرده‌ام بلکه گفتم این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود ولی نگفتم که این مطالب تکذیب می‌شود.

روزنامه کیهان روز سه‌شنبه در تیتر اول خود نوشت: "برخورد صادقانه وزیر خارجه، ظریف: مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابجا بود".

محمد جواد ظریف نیز در آخرین مطلبی که در فیسبوک خود منتشر کرد با تاکید بر این‌که «یاد گرفتم که هرچه می‌خواهم بگویم علنی و عمومی بگویم وگرنه بازار سوءاستفاده بسیار داغ است.» به جلسه خود با نمایندگان اشاره کرده و یادآور شده است که «صراحتا توافق شده بود محرمانه و غیرقابل نقل خواهد ماند» و « دوستان عزیزی که مطالب جلسه محرمانه را بدون توجه به محتوای مطلب به سلیقه خود به بیرون منعکس کردند، من‌بعد تنها توقع اظهارنظر رسمی در جلسات علنی از بنده داشته باشند.»

کد خبر 234432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز