همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی این نیرو برای آموزش، تعمیر و نگهداری و ساخت یگان های شناور و ساماندهی نیروی دریایی کشور آفریقایی نامیبیا خبر داد.

سیاری

به گزارش ایرنا، امیر دریادار«حبیب الله سیاری» عصر سه شنبه پس دیدار دریادار «پیتر ویلو» فرمانده نیروی دریایی نامیبیا در جمع خبرنگاران افزود: در این دیدار درباره موضوعات مختلف اعم از نیازمندی‌های نیروی دریایی نامیبیا در بحث‌های آموزشی، تعمیر، نگهداری و ساخت یگان های شناور ، آموزش و ساماندهی نیروها مطرح شد.

دریادار سیاری اظهارداشت: در این دیدار همچنین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای بازدید از نیروی دریایی نامیبیا و سفر به این کشور اعلام کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای آموزش نیروی دریایی نامیبیا دانشگاه حضرت امام خمینی(ره) نوشهر، فرماندهی آموزش های تخصص های دریایی رشت و آموزش تکاوران در منجیل مد نظر است.

دریادار سیاری ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است تا در زمینه ساخت و ساز و تعمیر یگان های شناوری که نیروی دریایی نامیبیا در اختیار دارد به این کشور کمک کند.

وی اظهارداشت: بحث حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن برای مقابله با دزدی دریایی مورد توجه نیروی دریایی نامیبیا بود که قرار شد در این زمینه نیز تجربیات کشورمان در اختیار آنان قرار گیرد.

دریادار سیاری ادامه داد: آنان علاقه مند هستند تا از ناوگروه های ما بازدید کنند که در آینده ای نزدیک از ناو جماران بازدید خواهند کرد.

فرمانده نیروی دریایی نامیبیا نیز با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمایل بسیار زیادی داشته ایم تا با نیروی دریایی ارتش ایران مذاکره کنیم و از تجربیات و توانمندی های این نیرو بهره بگیرم.

«پیتر ویلو» ادامه داد: با توجه به این که برخی کشورها دچار پدیده دزدی دریایی هستند ارتباط و همکاری ها میان نیروی دریایی کشورها موجبات امنیت در آب ها را فراهم می آورد و ما نیز از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بهره می گیریم.

جزییات طرح ناو آموزشی خلیج فارس به زودی اعلام می‌شود؛ احتمال برگزاری رزمایش ولایت ۹۲در زمستان امسال

همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود ناوهای آموزشی را برای ارتقاء جایگاه این نیرو حائز اهمیت دانست و گفت: طراحی و تولید ناو آموزشی با نام «خلیج فارس» آماده شده که جزییات آن به زودی اعلام می شود.

امیردریادار «حبیب الله سیاری» عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: کار افسران نیروی دریایی ارتش به غیر از آموختن دروس نظری باید یادگیری کارهای عملی باشد.

دریادار سیاری اظهارداشت: در حال حاضر کار آموزش عملی به افسران نیروی دریایی با یگان رزمی انجام می شود که در صدد داشتن یگان آموزشی برای کارهای عملی دانشجویان هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابرازامیدواری کرد که در آینده نزدیک به این ناو آموزشی دست یابیم تا جایگاه نیروی دریایی در بین کشورهای منطقه و فرامنطقه ای بیش از پیش ارتقاء یابد.

دریادار سیاری ادامه داد: علت نامگذاری این ناو آموزشی به نام خلیج فارس به دلیل آن است که این ناو آموزشی به همه نقاط سفر می کند و حضوری فعال خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر این که آیا این نیرو در سال جاری رزمایشی خواهد داشت یا خیر؟ گفت: رزمایش های ولایت همه ساله توسط نیروی دریایی ارتش برگزار شده که در سال جاری نیز این رزمایش با نام ولایت ۹۲ در سه ماه آخر سال یعنی فصل زمستان برگزار خواهد شد.

دریادار سیاری تاکید کرد: برگزاری یا عدم برگزاری این رزمایش بستگی به دستورات و تصمیمات رده های بالاتر دارد که در آینده درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 234310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز