سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: نگرانی‌های هفته‌های اخیر از وضعیت هوای پایتخت سرانجام به تغییرات ظاهری جو بر اثر افزایش شدت آلودگی‌ها انجامید و آسمان تهران دوشنبه شب وضعیت وخیمی را تجربه کرد.

هوای ناسالم هفته‌های اخیر اما تنها علت آلودگی‌های دوشنبه شب و دیروز نبود؛ پایداری هوا و گردوغبار محلی نیز مزید بر علت شد تا وضعیت جوی پایتخت بدترین روز هوایی سال را تجربه کند. حسین هاشمی، استاندار تهران از چهره‌های دولتی بود که نسبت به آلودگی هوا واکنش نشان داد. وی با بیان اینکه احتمال افزایش شدت آلودگی هوا وجود دارد، گفت:

درصورتی که روند آلودگی به سمت اضطرار برود با تشکیل کمیته اضطراری آلودگی هوا تصمیمات جدیدی برای تردد و ساعت‌های کاری اتخاذ خواهیم کرد. استاندار تهران انگشت تقصیر را به سمت خودروهای فرسوده پایتخت گرفت . از سوی دیگر محمد هادی حیدرزاده مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با اشاره به قرارگیری شاخص کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم، از تعطیلی موقت کارخانه‌های آسفالت و معادن استان خبر داد.آخرین ارقام نشان می‌داد که غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون به PSI140 و ذرات معلق کمتر از 10میکرون به PSI120 رسیده است و بر این اساس شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط «ناسالم» قرار گرفت.

گردوغبار غافلگیر کننده

هوای آلوده به گردوغبار از دوشنبه عصر تهرانی‌ها را متعجب کرد و نفس هایشان را به شماره انداخت. کاهش دید افقی هم در ساعات پایانی شب به‌شدت محسوس بود و تنها اعلام شد که هوای شهر در شرایط ناسالم قرار گرفته است. محمد علی عزیز اوغلی، مدیرکل هواشناسی استان تهران در این‌باره گفت:

وزش باد دوشنبه عصر منجر به جابه‌جاشدن گرد و خاک تپه‌های اطراف و داخل استان و قرار گرفتن آن روی شهر تهران شد. براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، گرد و خاک در هوای تهران تا فردا (پنجشنبه) تداوم می‌یابد. طبق پیش‌بینی‌ها غیر از استان تهران، استان‌های خراسان رضوی، سمنان، استان قم و استان مرکزی نیز غبار را تجربه می‌کنند.

کد خبر 234306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز