همشهری آنلاین: «یوهانس دوما» سفیر جدید هلند در تهران صبح امروز (دوشنبه) با حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

رییس‌جمهور در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی روابط خوب دو کشور ایران و هلند، ابراز امیدواری کرد که در دوران حضور سفیر جدید هلند در تهران، ملت‌ها و مسئولان دو کشور شاهد تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی همچنین تحرکات ایجاد شده در حل پرونده هسته‌ای ایران را مورد تأکید قرار داد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد تسهیل و توسعه روابط ایران با کشورهای اتحادیه اروپا از جمله هلند در تمامی عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باشیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران مصمم است مسأله هسته‌ای در زمان کوتاه حل شود"، تصریح کرد: ایران، داشتن حقوق هسته‌ای در چارچوب ان.پی.تی را حق مسلم خود می‌داند و آمادگی دارد تا در چارچوب مذاکرات 1+5، ابهامات را رفع کند.

روحانی همچنین با اشاره به مسأله حقوق بشر و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، تأکید کرد: همه باید دقت کنیم که موضوع حقوق بشر یک مسأله سیاسی نشود و به این نکته توجه داشته باشیم که مسأله حقوق بشر در هیچ کشوری کامل نیست و نواقصی دارد. البته باید ضمن به رسمیت شناختن تفاوت‌های فرهنگی یکدیگر اصولی نظیر آزادی بیان و تبادل اندیشه‌ها را مورد احترام قرار دهیم.

وی با انتقاد از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران که حتی دسترسی مردم ایران به دارو را با مشکل مواجه کرده است، آن را یک تحریم ضدحقوق بشری خواند.

رییس‌جمهور در ادامه ضمن تأکید بر لزوم توسعه تعامل و همکاری‌های دو ملت، خواستار گسترش تبادل نظر بین اندیشمندان، متفکران و حقوقدانان ایران و هلند در زمینه‌های مورد نظر شد.

بر اساس این گزارش، یوهانس دوما سفیر جدید هلند نیز در این دیدار، اراده دولت و ملت هلند را بر توسعه و تحکیم روابط ایران و هلند در تمامی زمینه‌ها از جمله اقتصادی اعلام کرد.

وی با اشاره به حضور اتباع ایرانی مقیم هلند، همکاری‌های کنسولی میان دو کشور را مقدمه خوبی برای گسترش روابط دوجانبه دانست.

سفیر جدید هلند با ابراز خرسندی و تبریک موفقیت‌های ورزشی ایران بویژه حضور ایران در مسابقات جام جهانی و قهرمانی والیبال در آسیا، ابراز امیدواری کرد تا گام‌های خوبی در زمینه تبادل نظر و دو ملت بویژه در عرصه‌های اجتماعی برداشته شود.

کد خبر 234064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز