رئیس سازمان صدا‌و‌سیما از پایان مدیریت خود در سال۹۳ در این رسانه خبر داد و گفت: سال قبل بودجه اعتباری صداوسیما ۱۵۰میلیارد تومان در قانون دیده شد که بسیار کمتر از انتظارات ما بود، حال آنکه حتی یک ریال از این بودجه نیز پرداخت نشده است.

ضرغامی

ضرغامی با خانه ملت گفت و گویی کرده که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

  • بیشترین مشکلی که در دوره مدیریت‌تان با آن روبه‌رو بودید چیست؟

حق مردم است که وقتی انقلاب کرده‌اند سیمای جمهوری اسلامی را ببینند و بتوانند سیمای این انقلاب را در برنامه‌های رسانه ملی‌شان پیگیری کنند ولی در مواردی این اتفاق نمی‌افتد دلیل آن هم مشکلات اعتباری است. سال قبل بودجه اعتباری صداوسیما 150میلیارد تومان در قانون دیده شد که بسیار کمتر از انتظارات ما بوده حال آنکه حتی یک ریال از این بودجه نیز پرداخت نشده است. امسال نیز در 6ماه اول یک ریال از بودجه عمرانی ما داده نشد.

  • درآمدهای خود صدا و سیما چطور؟ به‌نظر، صدا و سیما درآمدهای بالایی دارد.

درآمدهای صداوسیما در محاسبه بودجه آن دیده شده، به عبارتی نیمی از بودجه ما از درآمد خود سازمان است که همین موضوع فشار زیادی به صداوسیما وارد می‌کند. بودجه صداوسیما باید از سوی نظام تأمین شود. درست است که ما درآمد بازرگانی داریم و می‌توانیم بخشی از بودجه را تأمین کنیم اما این درآمدها باید صرف هزینه‌های توسعه‌ای شود. مجلس این درآمدها را مصوب کرده و دستگاه‌های نظارتی بر آن نظارت می‌کنند، اما این بودجه اصلا کفایت نمی‌کند. بودجه عمرانی که از طرف دولت باید داده شود پرداخت نشده است.

  • در یک نگاه کلی عملکرد خودتان در صداوسیما را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا نمره قبولی را دریافت کرده‌اید؟

دوره مدیریت من سال 93 به اتمام می‌رسد و در این رابطه باید بگویم حوزه فعالیت رسانه ملی فوق‌العاده گسترده است. فکر می‌کنم برای ارزیابی دقیق نقاط قوت و ضعف مدیریت من باید کار کارشناسی انجام شود. ارزیابی خود من این است که با توجه به نتایجی که از کارها مشخص شده و همراهی مردم و تأثیرگذاری رسانه ملی به‌خصوص در انتخابات این نتیجه معلوم شد و رهبر معظم انقلاب فرمایشات بلندی در رابطه با این فعالیت‌ها فرمودند که خبر از رضایت ایشان می‌داد.

  • شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما گاهی انتقاداتی را بر عملکرد این رسانه اعلام می‌کند و همیشه از نبود قدرت اجرایی در این سازمان شکایت دارد.

من فکر می‌کنم در دوره فعلی بیشترین و بالاترین هماهنگی و تبادل نظر بین شورای نظارت و هیأت رئیسه صداوسیما برقرار بود چرا که خودم در دوره‌های مختلف عضو شورای نظارت بوده‌ام، در خیلی از دوره‌ها این شورا تشکیل نمی‌شد و جلسه‌ای با رئیس سازمان نداشتند. در حال حاضر این هماهنگی بسیار خوب است و بسیاری از پیشنهادها، طرح‌ها و نظرات کارشناسی مورد توجه قرار می‌گیرد اما به هر حال آنان یک شورای نظارتی هستند و دستگاه صدا و سیما اجرایی است. مانند هر رابطه‌ای که بین نظارت و اجراست، امکان دارد تطابق دقیقی در بعضی مقاطع کاری نداشته باشیم. نمی‌توان گفت نهاد و سازمانی خالی از اشکال است ولی تلاش کردیم که با اعضای شورای نظارت همکاری خوبی داشته باشیم و اهتمام داریم که نظرات مشورتی آنان را انجام دهیم؛ برخی اعلام می‌شود و برخی محرمانه است که با مشورت آنان عمل می‌کنیم ولی به هر حال ممکن است نظرات و مصوبات آنان صد در صد انجام نشود که دلایل خود را دارد.

 

کد خبر 234011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز