مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سمندهای تولید شده در سوریه به نام شام به متقاضیان این خودرو در دمشق تحویل شد

اولین سری از خودروهای سمند تولید شده در کشور سوریه به نام شام همزمان با جشن انتخاب مجدد بشار اسد طی مراسمی با حضور منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه  به متقاضیان این خودرو در دمشق تحویل شد
منوچهر متکی در مراسم واگذاری 200 دستگاه خودرو شام به متقاضیان سوری گفت: آاغاز تحویل خودرو شام در واقع هدیه دولت ایران به مردم سوریه در جشن انتخاب مجدد بشار اسد به رئیس جمهوری این کشور است.

وی با اشاره به اینکه همکاری های دو جانبه ایران و سوریه نشانه‌ای از عمق دوستی و مناسبات مستحکم بین دولت و ملت و عزم راسخ رهبران دو کشور است، خاطر نشان ساخت: ایران و سوریه با چالش‌های مشترکی روبرو هستند و توسعه همکاریهای فی مابین بهترین راه برای مقابله با فشارهای قدرت های استکباری است.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاریهای صنعتی، اقتصادی و سیاسی بین ایران و سوریه را الگوی مناسبی برای جهان اسلام قلمداد کرد و اظهار داشت: بعد از تولید موفقیت امیز سمند در سوریه خط تولید اتوبوس و کامیون ایرانی بنام گام نیز در کشور سوریه راه اندازی می شود.

در ادامه این مراسم فواد عیسی الجوانی وزیر صنایع سوریه با اشاره به اینکه نخستین تجربه سوریه در صنعت خودرو با همکاری شرکت ایران خودرو به بار نشسته است گفت: تولید سمند در سوریه افتخاری بزرگ برای صنعت کشور سوریه است که به دانش و فن اوری تولید خودرو دست یافته‌اند.

وی اظهار داشت: سوریه سالانه به 200 هزار فرصت شغلی جدید نیازمند است که با بهره برداری کامل از کارخانه سیامکو 50 هزار فرصت شغلی برای جوانان سوری ایجاد می‌شود.

وزیر صنایع سوریه تاکید کرد: دولت سوریه جهت تسریع در اجرای طرح توسعه کارخانه سیامکو حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

وی خاطر نشان ساخت: کشور سوریه برای جذب 36 میلیارد دلار سرمایه خارجی طی پنج ساله اینده برنامه ریزی کرده است که از این میزان 16 میلیارد دلار ان توسط بخش خصوصی جذب شود.

منوچهر منطقی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در مراسم اغاز تحویل خودرو به متقاضیان سوری گفت: گروه صنعتی ایران خودرو در راستای فعالیت های خود در خارج از کشور 50 درصد از بازار 600 میلیون دلاری سوریه را هدف گذاری کرده است.

وی خاطر نشان ساخت: سالانه حدود 50 هزار دستگاه خودرو وارد بازار سوریه می شود که ایران خودرو با یک استراتژی بلند مدت در صدد کسب بیش از 50 درصد سهم این بازار است.

کد خبر 23384

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز