همشهری آنلاین: ایران خودرودیزل تا پایان سال 86 به روسیه اتوبوس صادر می‌کند.

مدیر عامل ایران خودرودیزل  در همین زمینه، در حاشیه نمایشگاه بین المللی مسکو گفت: ایران خودرو دیزل درادامه توسعه بازارهای صادراتی خود، دست یابی به بازار روسیه و کشورهای مشترک المنافع را در دستور کار قرارداده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رضا عاصم نخجوانی در حاشیه نمایشگاه بین المللی مسکو ادامه داد: بازار روسیه به سبب تقاضای بالا در بخش حمل و نقل عمومی، فرصتی را برای دست یابی به سهمی از بازار این کشور و ارتقای استانداردها در اختیار ایران خودرو دیزل قرار می دهد.

وی تقاضای بازار این کشور برای اتوبوس را سالانه 3 تا 3 هزار و 500 دستگاه عنوان کرد و افزود، اتوبوس‌های ایران خودرو دیزل در مقایسه با اتوبوس‌هایی که از اروپا به روسیه وارد و یا در داخل کشور مونتاژ می شوند، از قیمت کمتری برخوردارند و مردم این کشور اتوبوس ایرانی را ترجیح می دهند.

مدیر عامل ایران خودرودیزل اظهار داشت: این شرکت صادرات به کشورهای مشترک المنافع شامل تاجیکستان، ارمنستان، ترکمنستان، قرقیزستان و آذربایجان را از سال گذشته آغاز کرده و امسال صادرات به روسیه، بلاروس و اوکراین را آغاز خواهد کرد که در ابتدا اتوبوس و در مراحل بعدی، مینی بوس صادر خواهد شد.

نخجوانی افزود: در حال حاضر نمونه‌هایی از اتوبوس های ایران خودرودیزل برای انجام تست های لازم و انطباق با استانداردهای بازار این کشور به روسیه ارسال شده که پس از طی این روند و دست یابی به استاندارد یورو 3 صادرات اتوبوس به روسیه آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: اتوبوس‌های کنونی موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی مسکو، به طور عمده اتوبوس‌های دست دوم کره ای، هندی و چینی و بخشی هم تولید داخل روسیه است.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل حضور در بازار روسیه را فرصتی برای ارتقای استانداردها و نزدیک تر شدن به استانداردهای روز جهان دانست.

وی گفت: ایران خودرو دیزل در 5 ماه نخست امسال 15 میلیون دلار صادرات داشته که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 11 میلیون دلار بوده است.

نخجوانی مجموع صادرات ایران خودرو دیزل تا پایان سال را 70 میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به مجموع صادرات سال گذشته این شرکت، که نزدیک به 30 میلیون دلار بوده ، بیش از صد در صد رشد نشان می دهد.

کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای مشترک المنافع، ونزوئلا، ساحل عاج، سنگال، سودان، مصر، الجزایر، گینه، گامبیا، عراق، امارات متحده عربی، عربستان، یمن، سوریه و کشورهای مشترک المنافع  مهم‌ترین بازارهای هدف برای صادرات  ایران خودرو دیزل اعلام شده است.

کد خبر 30457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز