همشهری آنلاین: خاویر سولانا مسئول بلندپایه سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا اعلام کرد که به مذاکرات و تماسهای خود با طرف ایرانی برای حل مساله هسته‌ای ادامه خواهد داد.

 وی این موضوع را در پایان دور تازه مذاکرات با هیات ایرانی به ریاست "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در اسپانیا اعلام کرد.

این مذاکرات در کاخ لاکینتای مادرید بیش از چهارو نیم ساعت طول کشید.

سولانا گفت:"نشست روز پنجشنبه، یک نشست فشرده و اساسی بود و در جریان آن در مورد برخی موضوعات مهم توانستیم پیشرفت کنیم."
وی افزود: این، یک نشست اساسی بود تا بتوانیم برای آماده‌سازی مرحله گفت وگوهای رسمی با ایران پیشرفت کنیم و در جریان آن، موضوعات مختلفی مطرح شد.

مسئول بلندپایه سیاست خارجی و امنیت مشترک اتحادیه اروپا که در این مذاکرات به نمایندگی از پنج کشور عضو دایم شورای امنیت و آلمان عمل می‌کند، تصریح کرد:" ما در نشست روز پنجشنبه، در برخی موضوعات مهم از جمله مسایل باقیمانده در مورد فعالیت هسته‌ای ایران با آژانس پیشرفت کردیم." سولانا گفت: ما به این مذاکرات که در ماههای اخیر آغاز شده است، ادامه خواهیم داد و در همین راستا، هفته آینده نشست کارشناسی هیاتهای دو طرف و هفته بعد از آن، مذاکرات تازه‌ای با آقای لاریجانی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: "ما به مذاکرات و تماسهای خود ادامه می‌دهیم و در این زمینه، حل مسایل باقیمانده میان ایران و آژانس برای رسیدن به تفاهم، بسیار مهم است."
سولانا اطمینان داد که دو طرف روی موضوعات مختلف با هم کار می‌کنند تا به توافق نهایی سر آغاز مذاکرات رسمی برسند.

این اظهارات که در یک کنفرانس خبری اعلام شد، به معنای پایان مذاکرات هسته‌ای پایتخت اسپانیا بود. گفت وگوهای مادرید ادامه مذاکرات ماه گذشته لاریجانی و سولانا در آنکارای ترکیه بشمار می‌رود.

کد خبر 23380

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز