همشهری‌آنلاین: دومین هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی‌ها با شورای سیاست‌گذاری و دبیرخانه کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی، به میزبانی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور برگزار شد.

کنفرانس حرفه‌ای گرایی در روابط‌عمومی

در ابتدای نشست، ابتدا غلامرضا کاظمی‌دینان، رییس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس، ضمن تاکید بر این موضوع که تمام تلاش و مساعی این شورا بر اینست که یک کنفرانس حرفه‌ای، علمی و متفاوت برگزار شود، گفت: از اساتید، کارشناسان و مجربان حوزه روابط‌عمومی، رسانه و تبلیغات برای ارایه مقاله و سخنرانی دعوت شده و هدفی که برای همه تعریف شده است چگونگی برقراری ارتباط صحیح و تعامل میان فعالان این سه حوزه خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که در کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی، همه شرکت‌کنندگان مفاهیم و اصول حرفه‌ای شدن را بیاموزند و برکات این یادگیری نصیب جامعه شود.

سپس دکتر داود زارعیان، عضو شورای سیاست‌گذاری، طی سخنانی تصریح کرد: در روابط‌عمومی حرفه‌ای، تصمیم‌گیری برای هیچ مسئله‌ای سخت و دشوار نیست چراکه اصول حرفه‌ای عمل کردن، مسیر صحیح را به صورت واضح به کارگزاران روابط‌عمومی می‌نمایاند.

دبیرکل کنفرانس افزود: اگر کارشناسان روابط‌عمومی بتوانند حرفه‌ای شدن را بیاموزند و اجرا کنند خود به خود مدیران را نیز به سمت حرفه‌ای شدن می‌برند و آنها نیز عملکرد حرفه‌ای را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

استاد دانشگاه علامه‌طباطبایی، برخی شاخص‌های روابط‌عمومی حرفه‌ای را به اختصار چنین ذکر کرد: در روابط‌عمومی حرفه‌ای باید از رفتارهای کلیشه‌ای و تکرار مکررات جدا شد؛ در روابط‌عمومی حرفه‌ای انتشارات و طراحی سایت و تولید خبر و ... هدف نیستند بلکه ابزاری هستند برای رسیدن به هدف؛ روابط‌عمومی حرفه‌ای باید خدمات حرفه‌ای ارایه کند.

کنفرانس حرفه‌ای گرایی در روابط‌عمومی هم علمی است هم عملیاتی

وی در خاتمه از رویکرد جدیدی که تیم برگزارکننده کنفرانس در پیش گرفته‌اند ابراز خشنودی کرد و گفت: شاید این اولین بار است که یک گروه برگزارکننده به صراحت و شفاف، تعهداتی را برای خود ایجاد می‌کند که شرکت‌کنندگان می‌توانند در روز برگزاری کنفرانس آنها را مطالبه کنند. بنابراین امیدواریم نگاه ما به عنوان شورای سیاست‌گذاری تا حدود زیادی همان نگاه مخاطبان باشد و بتوانیم انتظارات آنها را برآورده کنیم.

دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه رازی دیگر سخنران این هم‌اندیشی بود. وی که عضو شورای سیاست‌گذاری کنفرانس نیز هست طی سخنان کوتاهی گفت: حضور در جمع تخصصی و حرفه‌ای روابط‌عمومی‌ها بسیار آموزنده است و به نظر می‌رسد مدیران ارشد سازمان‌ها اگر به بقا و پویایی سازمان خود اهمیت می‌دهند باید به روابط‌عمومی بها بدهند و برای حرفه‌ای شدن آن بستر را فراهم کنند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه در رشته مدیریت تحصیل کرده‌ام و همچنین مدیر یک سازمان مالی نیز هستم، بنا دارم در روز 29 مهرماه در قالب یک سخنرانی علمی انتظارات مدیران ارشد سازمان‌های مالی از یک روابط‌عمومی حرفه‌ای را ارایه کنم.

دیگر سخنران هم اندیشی استاد علی‌اکبر قاضی‌زاده بود که به عنوان نماینده رسانه‌ها در شورای سیاست‌گذاری کنفرانس نیز عضویت دارد. وی شنیدن دغدغه‌های کارگزاران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ها در برقراری ارتباط با اصحاب رسانه را بسیار جالب دانست و گفت: به عنوان کسی که 42 سال در عرصه روزنامه‌نگاری کشور فعالیت می‌کنم به تمام دوستانم در روابط‌عمومی‌ها توصیه می‌کنم از رفتارهای کلیشه‌ای که مربوط به دهه‌ها قبل است بپرهیزند چون اینگونه رفتارها برای دنیای ارتباطی امروز آفت محسوب می‌شود.

وی به برگزاری کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی اظهار خوشبینی کرد و افزود: کسانی که در روابط‌عمومی‌ها کار می‌کنند اساس ارتباط با رسانه‌ها را بر تکذیب و ارسال جوابیه نگذارند چراکه در پیش گرفتن چنین روالی هم برای آنها و هم برای مردم جامعه حاصلی جز زیان و عقب‌ماندگی نخواهد داشت.

در ادامه این هم‌اندیشی علی شوقی‌بنام، دبیراجرایی کنفرانس، اظهار کرد: همواره یکی از دغدغه‌های جامعه ارتباطی، تعامل میان روابط‌عمومی‌ها، رسانه‌ها و تبلیغات است که سعی می‌کنیم در قالب این کنفرانس تا حدود زیادی افراد را با نحوه تعامل و ارتباطات اثربخش میان فعالان این سه عرصه آشنا کنیم.

وی اعلام کرد: در روز 29 مهرماه دو مطالعه موردی به صورت کارگاهی توسط دو نفر از اساتید برجسته، ارایه می‌شود و همچنین با توجه به موضوعات و محورهایی که برای سخنرانان مشخص شده است، پیش‌بینی می‌کنیم کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی یک کنفرانس عملیاتی و علمی باشد.

در پایان جلسه هم‌اندیشی، برخی از مدعوین پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری مطلوب کنفرانس ارایه کردند که مقرر شد مورد بررسی دبیرخانه کنفرانس قرار گیرد.

کد خبر 233551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز